cairo-aswan-luxor

• Jenny

Jippie, ik heb vandaag mijn ticket naar Cairo geboekt voor 20 dec!

Per Cairo wil ik per trein naar Aswan. Dan per feluka naar Luxor en daarvandaan wil ik nog een paar dagen naar Dahab, Is het makkelijk om in de kerstperiode hotels en plaatsen in de bs/trein te vinden of is rond die tijd alles vol? Wie weet er leuke budget hotels voor bovengenoemde plaatsen? (Zijn die vooraf te boeken?)

Iemand anders nog tips?

Bedankt!

Jenny

• monica

Klink allemaal leuk jenny,

Ga je alleen of ga je met meerdere personen?

Onlangs is hier op het pb nog iets geschreven over hotels in cairo. 1 daarvan is happy city. Ze hebben een eigen website happylifehotel.

Wij blijven daar in november ook een paar nachtjes.

In luxor is nile valley ook een aanrader, zit op de westbank en heeft ook budgetkamers. Ook zij hebben een website … nilevalley ….

Dit hotel wordt gerunt door een nederlands / egyptisch echtpaar.

Wat betreft aswan heb ik geen ervaring. Als je … luxor-westbank… intikt zie je een duitse website waar ook hotels onder staan. Ook in aswan.

Ik hoop dat je voldoende info hebt zoniet dan kan je bij karin en hamada van nile valley ook terecht met verzoekjes. Zij kunnen heel veel voor je regelen.

Veel plezier

Monica

• Jenny

Hoi Monica,

Bedankt voor je snelle reactie en je tips. Een deel van de reis reis ik samen met een vriend, een deel van de reis (Dahab) ben ik alleen. Maar dat mag de pret niet drukken :-)

Veel plezier de komende maand in Egypte!

En als iemand anders nog aanvullingen heeft…

Groet,

Jenny

• Wilma V.

In Dahab kan ik Octopus Graden Resort aanraden (ze hebben een website), er zijn ook diverse camps waar je voor niet al teveel geld goed kunt vertoeven (o..a Crazy Camel Camp) en gezellig is het altijd bij hotel Seven Heaven.

Alvast heeeeeeeeeeel veel plezier!