zelf of georganiseerd?

• Lonneke

Hallo,

Ik wil eventueel samen met mijn vriend een rondreis maken van zo'n 2 weken.

We willen deze plaatsen aandoen;

Caïro; Bahariyya Oase; Farafra Oase; Dakhla Oase; Kharga Oase; Luxor; Aswan; evt. Feloeka; Nachttrein; Caïro;

Voor de woestijntocht willen we gebruik maken van een excursiebureautje. (iemand ervaring met een goeie?)

De vraag is nu of Egypte een makkelijk en veilig land is om zelf te bereizen of dat we beter een georganiseerde groepsreis kunnen boeken. Wat zijn jullie ervaringen?

Verder zou ik graag wat richtlijnen hebben over de prijzen van vliegtickets naar Cairo rond de kerst.

Groetjes en alvast bedankt,

Lonneke

• monica

Hallo Lonneke,

Je bent nogal wat van plan in twee weken tijd.

Egypte kan je rustig bezoeken zonder een reisorganisatie. Bedenk wel dat je niet zomaar vrij kan reizen over de weg. Vanuit cairo kan je per vliegtuig of bus reizen.

Voor prijzen van binnenlandse vluchten zou je even kunnen kijken op de site van egyptair. Binnenlandse vluchten zijn niet meer zo prijzig tegenwoordig en het is een behoorlijke tijdsbesparing.

Wat de bussen en trein betreft kan je je informatie krijgen via de site

ask-aladin. Daar staat waanzinnig veel informatie op.

Ticket naar cairo kan je meestal het goedkoops boeken via jetairfly of hapagfly.

Deze maatschappijen vliegen vanuit o.a. dusseldorp en brussel.

Ik zou niet te lang wachten met boeken van tickets rond kerst. Dit is een populaire tijd om die richting op vliegen.

Helaas kan ik je geen advies geven over hoe of wat te plannen.

Wij gaan zelf in november en gebruiken daarbij alleen de trein en het vliegtuig.

Wij overnachten dan in el minya en daarna gaan we door naar luxor, waar we een hotelletje hebben op de westbank. Voordat we terug naar huis vliegen bezoeken we cairo nog voor een dag of 2.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie, in iedergeval een hele fijne vakantie.

Groetjes,

Monica

• inge

Egypte kun je heel goed bezoeken zonder reisorganisatie. Wel moet je je goed inlezen over prijzen etc. De Egyptenaar is gewent te werken met toerisme en is een geboren toneelspeler. Als je niet uitkijkt ontmoet je de verkeerde mensen en wordt je leeggeplukt, “jij weet toch niet wat de echte prijzen zijn”is de gedachte.

Als je met ee reisorganisatie gaat zul je alleen de toeristische dingen zien, als je zelf gaat al de kans om het echte Egypte te zien veel groter zijn.

Ik zou echter wel een betrouwbaar iemand in de armen nemen om alles te zien en voor je te boeken/ organiseren. Als je wilt moet je maar contact met me opnemen dan kan ik je iemand aanbevelen die in Luxor woont, en veel voor je kan beteken, ook wat betreft de andere plaatsen in Egypte die de moeite waard zijn.

groetjes Inge