invoer DVD

• Petra

Wij gaan op familiebezoek en willen hen foto's en video opnames laten zien die we op dvd's hebben gebrand. Daartoe willen we een dvd speler (om op de TV aan te sluiten) of zo'n draagbaar dvdspelertje zoals voor de kinderen in de auto wordt geadverteerd meenemen (en daar laten zodat zij er later ook nog naar kunnen kijken). Mag dat? Moet je dat officieel invoeren? Over videocamera's lees ik dat je die moet melden bij binnenkomst bij de douane en bij vertrek moet tonen.

Alvast bedankt voor tips en goede raad.

petra

• Jol

Officieel wel, (hoewel het meer gaat over wat voor materiaal er op de dvd's staan), maar zelf heb ik ooit een dvd speler gekocht in NL en gewoon onder mijn handdoeken etc. in mijn koffer gepropt. Cd's nam ik destijds stapels mee. Nooit gecontroleert. Wel eens een douana ambtenaar gehad die geld wilde voor een draadloze huistelefoon die ik uit NL meenam( 10 jaar geleden) Ik heb gewoon gedaan alsof ik hem niet en niet en nog eens niet begreep en daardoor raakte hij zo gefrustreerd dat hij gebaarde dat ik door moest lopen.

Jol

• Jol

O ja, vergeten, nijn zoontje heeft zo,n draagbaar dvd spelertje en dat nemen we ook altijd zonder problemen meer op de vlucht.

Jol

• misterharryluxor

nee, hoor kun je rustig eentje meenemen, en mochten ze in je koffer kijken

gewoon zeggen dat het een kadootje is.

en over video camera,s dat was 8 jaar geleden, daar zijn ze van afgestapt.

laptops werden vorig jaar nog wel in het paspoort bij geschreven, vertelde een Hostess van Jet Air mij, nu?