Ga toch maar niet naar Egypte

• dierenvriend

Ik zou niet naar Egypte gaan omdat ik vandaag op het nieuws hoorde dat ze alle zwerfhonden gaan vergiftigen met strynine.

Dat is de meest pijnlijke dood die er maar is, dat kun je toch niet maken.

Een sterilisatieprogramma zou toch veel dierenleed kunnen voorkomen, ik hoop dat ook die idiote egyptenaren dat eens gaan begrijpen, een ijdele hoop misschien.

Ik hoop dat de mensen die er toch nog op vakantie gaan, de bevolking eens kan aanspreken op deze vreselijke dierenmoord.

Als ze daar niet mee ophouden hoop ik dat er nog meer bommetjes gaan ontploffen zoals een paar jaar geleden.

• Jol

Beste Dierenvriend,

Ik begrijp je woede, ik ben ook een dierenvriend en “onze” straathonden in “mijn” straat zijn wel gesteriliseert en dragen een plaatje in hun oor. Het probleem speelt al heel lang. Een locale “vet” doet zijn ronde om deze dieren te checken. Er is in Hurghada een duitse “vet” die je kunt bellen als er kleine katjes geboren worden. (sterilisatieprogramma) De meeste katten en honden hier zijn ziek en het werkelijke probleem ligt bij de mensen. Hun moet bewustwording bijgebracht worden. Geen reden om een land te boycotten. Ik hoop dat je de laatste zin niet meent. Ik woon hier ook nog dus dat is ook niet aardig.

Surf op het net naar overheidssites, (ik mag geen link geven) die kun je aanschrijven. Of ze er wat mee doen is te betwijfelen.

Jol

• Wilma V.

Ook ik ben een dierenvriend en ben tegen dierenmoord.

Maar…………….ik ben ook een mensenvriend en schrik enorm van de kwalificatie die je Egyptenaren toebeschrijft en zeker ook van de laatste zin.

Ik hoop dat je dit in een vreselijke woedebui geschreven hebt en dat je, als je het nu nog eens leest, zelf ook te erg voor woorden vindt.dierenvriend schreef:

>

> Ik zou niet naar Egypte gaan omdat ik vandaag op het nieuws

> hoorde dat ze alle zwerfhonden gaan vergiftigen met strynine.

> Dat is de meest pijnlijke dood die er maar is, dat kun je

> toch niet maken.

>

> Een sterilisatieprogramma zou toch veel dierenleed kunnen

> voorkomen, ik hoop dat ook die idiote egyptenaren dat eens

> gaan begrijpen, een ijdele hoop misschien.

>

> Ik hoop dat de mensen die er toch nog op vakantie gaan, de

> bevolking eens kan aanspreken op deze vreselijke dierenmoord.

> Als ze daar niet mee ophouden hoop ik dat er nog meer

> bommetjes gaan ontploffen zoals een paar jaar geleden.

• Gipsy

Een échte dierenvriend zou zijn/haar energie positief gebruiken en hulp bieden om de problemen aan te pakken en niet dit soort onzinnige en domme teksten rond strooien.

Uiteraard komt het toerisme ook de dierenproblematiek ten goede.

Dus oproepen tot boycotten van het land en haat zaaien werkt juist in het nadeel van de dieren.

• dierenvriend

Ik wil me even verontschuldigen voor mijn laatste zin, ik heb die in al mijn woede neergeschreven, natuurlijk meen ik dat niet, sorry daarvoor.

De rest blijf natuurlijk wel overeind.

En even voor Rene, heb jij kindertjes? Die lusten misschien ook wel een beetje strynine. Hebben we daar ook geen last meer van.

Groetjes

• Theo

Wat een dom mens ben jij,eerst je verontschuldigen voor een domme opmerking,om daarna een zo mogelijk nog stommere opmerking te plaatsen.

Blijkbaar sla jij een dier hoger aan dan een mens,ongelofelijk zoveel stupiditeit.

• monica

Het is in ethiopie, niet in egypte

Wel goede informatie geven.

Ethiopië wil zwerfhonden massaal vergiftigen

ADDIS ABEBA - Ethiopië wil deze week tienduizenden zwerfhonden vergiftigen. De massavergiftiging maakt deel uit van een schoonmaakcampagne in verband met de viering van de millenniumwisseling die volgende week plaatsheeft in het Afrikaanse land.

Dierenrechtenorganisatie PETA veroordeelt de vergiftiging van zwerfhonden met het gif strychnine. De stof veroorzaakt hevige pijn en stuiptrekkingen voordat de dood intreedt. Daarnaast kunnen volgens PETA andere dieren ziek worden doordat zij in aanraking komen met de dode honden. De organisatie heeft aangeboden te assisteren met het plegen van euthanasie op zieke dieren.