eerste maal naar egypte

• duifin

hallo, wij willen graag Egypte gaan ontdekken volgend jaar, en nu heb ik een paar vragen aan jullie.

1. Wat is de beste tijd van het jaar om naar egypte te gaan.

2. Zijn er reisorganisaties die ik het beste kan mijden.

3. Zijn er resorts die jullie aanraden.

4. Wij willen eigenlijk een gecombineerde nijl-cruise maken met verblijf op resort, of is dit niet aan te raden.

• mini

Hallo,wij hebben vorig jaar een nijl cruise met Nile Travel gedaan,het is ons zeer goed bevallen.Het was 4 dagen op de boot en dan nog 3 dagen naar Hurghada.Het was echt super en niet duur.Wij waren daar in december.Groetjes Mini.

• Mike

Mijn persoonlijke mening:

1. Oktober/November is de beste tijd om naar Egypte te gaan. Zeker niet in juli of augustus, want dan is het echt te heet. Mei kan ook lekker zijn.

2. geen idee. Wel kan ik je Djed reizen aanraden.

3. Resorts zitten voornamelijk aan de Rode Zee en wij geven de voorkeur aan bijvoorbeeld Luxor. (In Aswan zijn wij zeer tevreden over het Nieuwe Cataract hotel en in Luxor The Pavillion van Het Winter Palace Hotel, maar dan heb je het wel over de betere hotels).

4. Prima te doen Nile-cruise en daarna naar de Rode Zee. Tip kies bij de Rode Zee een hotel wat direct aan een (eigen) strand ligt. Dan kan je gelijk het water in en bijv. gaan snorkelen.

Succes Linda.