Geld

• Miranda

Als je in Egypte pint, krijg je dan grote of kleine briefjes? Ivm met fooien wou ik nl. graag kleine briefjes bestellen bij de bank, maar dat gaat niet via de bank, alleen via een grenswisselkantoor en daar moet perse meer dan 125 euro bestellen.

• monica

Volgens mij gaven de pinapparaten alleen groot geld. In ieder geval geen 1 ponds biljetten.

Wat je eventueel zou kunnen doen is binnenlopen bij een van de grote hotels.

Die hebben vaak iemand zitten die geld wisselt. Daar kan je wel om klein geld vragen.

Succes

Monica

• Paola

Euromuntjes willen ze ook wel hoor.

Ze zullen dat bij iemand anders weer proberen te wisselen in euro-briefjes, die ze dan in kunnen wisselen bij de bank.

• Wilma V.

Waarom wissel je gewoon niet als je in Egypte bent?

• lucy

ja, dat is het meest praktische en goedkoopst, dacht ik net zo.

Euro's worden aangenomen, maar egyptische ponden kun je overal pinnen en zo heb je de meest gunstigste koers!

• Bo

Ik zou niet gauw met euromuntjes fooi geven. Ze kunnen dat zelf niet uitgeven.En….relatief zijn euromuntjes nog te veel fooi!

Je kunt gewoon naar een supermarkt gaan, een blikje drinken halen en met 50 LE betalen. Dan vraag je toch gewoon wat 1LE ???