bezichtiging pyramide

• olaf

Allen,

Ik ga binnen kort naar Sharm al Sheik op vakantie waarbij natuurlijk een uitstapje naar de pyramydes niet mogen ontbreken.

Ik meen me te herinneren ooit (jaren geleden) een artikel gelezen te hebben waarin stond dat je de pyramides van Cairo slechts een klein stukje in mocht lopen. er werd verwezen naar een pyramide die verderop stond (ik weet dus niet of hiermee 100 meter of 100 km wordt bedoel) waarin je tegen betaling wel helemaal de pyramide in mocht.

Weet iemand hier meer over te vertellen?

Alvast bedankt!

• Ouwie

Je kan zowiezo nooit de hele pyramide doorlopen, maar dit is ook niet uit te houden, het is erg benauwd en warm.

Je kan meerdere pyramides bezoeken, soms is er één dicht voor onderhoud en er is in ieder geval een max aantal bezoekers per dag wat er in mag. Dus in het hoogseizoen vroeg komen. Je kan alle info vinden in de reisboeken, Lonely Planet geeft de meest uitgebreide info.

Ik heb zelf de 1na grootste bezocht, weet niet meer hoe deze heet. Voor mij was het een 1 keer en nooit meer ervaring, de gang is te laag om rechtop te lopen (bukkend lopen) en het is zeer benauwd. Je moet absoluut geen claustrofobie hebben! Maarja, je moet het natuurlijk een keer meemaken!