In het najaar ga ik een rondreis door Egypte maken, o.a. Cairo, Luxor en Rode Zee. Hebben jullie tips? Ik hoor bijv. van iedereen verhalen over diarree en hoge dosis Norit meenemen…
Wat is dat toch, dat mensen meteen met negatieve verhalen komen over diami bijvoorbeeld, als ze horen dat je naar Egypte gaat? Natuurlijk kun je last hebben van reizigerdiarree, maar oha is die goed te hanteren met Norit en eventueel immodium (erg handig als je de trein in gaat!). In de groepen die ik begeleid heb in Egypte hebben aardig wat mensen diarree gehad, maar meestal lag dat aan de omslag in temperatuur en klimaat. Als je enigzins oplet op wat je eet en drinkt, is Egypte spuitpoepvrij te doen.
meddie schreef:
>
> In het najaar ga ik een rondreis door Egypte maken, o.a.
> Cairo, Luxor en Rode Zee. Hebben jullie tips? Ik hoor bijv.
> van iedereen verhalen over diarree en hoge dosis Norit
> meenemen…
Imodium is een geneesmiddel dat zeer goed helpt als je diarree krijgt en als je bijv met de trein van Cairo naar Luxor reist dan is het handig dit middel bij je te hebben.
Ik kom al zo'n dertig jaar in Egypte en heb nooit diarree gehad als je maar oplet met wat je eet en drinkt. Niet te koud drinken en geen ijsblokjes in je drankje. Over het algemeen ontstaat diarree door het temperatuur verschil.
Het actieve bestanddeel in Immodium is Loperamide, en het is gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Volgens mij heeft het Kruidvat het zelfs als eigen merk. Even tussendoor: Immodium is een merknaam.
De werking van loperamide is dat het tijdelijk de werking van de darmen stil legt. Er wordt gezegd dat het de diarree niet verhelpt, maar ik moet zeggen dat bij diarree 1 of 2 pillen volstaan en dat het daarna klaar is. Zaak is wel om te eten en drinken of je diarree hebt, dus lekker veel bananen en zo.
Het is zo handig in de trein omdat de toiletten (zacht gezegd) niet echt schoon zijn. En om daar dan om het kwartier op te moeten, nee.
Of loperamide ook geschikt is voor kinderen weet ik eigenlijk niet. Het zal wel in de bijsluiter staan.
Wat ook handig is om mee te nemen is ORS, Oral Rehydration Salts. Mocht je door diarree onverhoopt veel vocht verliezen, dan is dit de oplossing. Het werkt trouwens ook bij een kater en als je last hebt van je buik.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?