Veiligheid

• Merle

Eind november wil ik op vakantie naar Egypte, plaatsje Soma Bay. We zitten dan in een prachtig hotel maar toch vraag ik me af of het veilig is om te gaan. Je hoort tegenwoordig zoveel nare verhalen en daar zit je natuurlijk in de buurt van Israel, enzo.

Misschien stel ik me aan maar ik ben heel benieuwd wat jullie reactie is!

Kan ik veilig naar Egypte om vakantie te vieren???

Groetjes Merle

• monica

Hallo Merle,

Je hoeft je geen zorgen te maken.

Voor toeristen is egypte een heel veilig land.

Gewoon boeken.

Monica

• henk

niet gaan merle het is daar zo gevaarlijk de kamelen kunnen bijten,van de zon kan je ziek worden,voedselvergifteging ,moslims ,zeer zoute zee,zandstormen,nijlkrokedillen nee ik zou maar goed nadenken er zijn wel betere vakantiebestemmingen.wij gokken het gewoon en gaan toch maar weer .

• Wilma V.

Gewoon gaan Merle, maak je niet onnodig druk.

Jaarlijks ga ik zo'n 4 x naar Egypte en dat zou ik zeker niet doen als ik me onveilig zou voelen.

Veel plezier!!!

• Bo

Ik heb er een huis, en mijn dochter van 16 laat ik nog liever in d'r eentje door Egypte lopen, dan in de Kalverstraat van Amsterdam! Als er voor de toeristen 1 land veilig is, dan is het Egypte wel.

En Israel? Was je bang toen er in Joegoslavie oorlog was….

Laat je niet gek maken! Wij waren er toen de aanslag in Sharm was, natuurlijk zijn er dan veiligheidsmaatregelen, maar voor de toeristen proberen ze dit zo goed mogelijk en aangenaam mogelijk te regelen.

GAAN!!!!

• Rita

Jij gaat vaak naar Egypte lees ik. Ik ben er 1 keer geweest.

We zijn toen op Hurgarda geland. Heb toen niet het visum gekocht bij de reisorganisatie, maar rechtstreeks bij de Bank. Deze tip kreeg ik ook via dit forum.

Nu landen we op Luxor. De reisorganisatie wil daar terplekke 20 eurie hebben voor het visum. Dat doe ik liever niet. Weet jij mischien, of je daar ook een bank hebt voor de visa?