Klassiek Egypte van SRC

• els

Wie heeft er ervaring met de ‘Klassiek Egypte’ reis van 15 dagen bij SRC reizen?

Hoe is het tempo? Is er nog voldoende tijd om zelf te besteden? Grootte en samenstelling van de groep? Overall waardering?

Ik heb heel wat reisorganisaties met reizen naar Egypte met elkaar vergeleken, maar op cultureel gebied lijkt me dit toch wel de mooiste reis.

• Rene

Beste Els, ik heb geen ervaring met SRC, maar heb jaren als reisleider gewerkt in Egypte, voor Djoser. Kan d'r dus wel wat over kwijt.

In mijn ogen is het allemaal een beetje krap: 2 dagen in zowel Cairo, Aswan als Luxor. En dat is voor alle drie de steden te weinig. Als je veel wilt zien en doen, en dat wil je waarschijnlijk, ligt het tempo dus hoog. Hou e ten goede, maar volgens mij is de groepsgrootte maximaal 20. De samenstelling is bij SRC altijd wel ok, veelal gericht op cultuur en bezienswaardigen. Over het algemeen wel een ouder publiek. Overall waardering: iederen die ik ken en met SRC gereisd heeft is enthousiast.

Qua organisaties ontloopt het elkaar allemaal niet veel, zeker niet als je Klassiek gaat doen. Ik zou je echter aanraden om, als je maar 2 weken hebt, je te richten op de Nijlvallei. Zo heb je een stoot meer tijd voor de oudheidkundige zaken, maar ook voor een bazaar, stad in, evt eens een middagje aan het zwembad. De combi met de Sinai is goed te doen, maar dan heb je eigenlijk wel 3 weken nodig.

Kijk eens op de site van Rosetta Reizen, zij hebben een 22-daagse reis die erg goed in elkaar steekt. Leuk publiek, kleinschalige organisatie. En een goede prijs/kwaliteit verhouding.