Verslingerd aan Egypte, wat vindt je partner hiervan?

• Joy

Naar aanleiding van de opmerking van Monica (n.a.v. Eriks berichten)…

Ik ben compleet verslingerd aan Egypte en ga inderdaad het liefst elk jaar. Andere landen interesseren me ook heus wel, maar Egypte blijft een streepje voor houden. Mijn eega wordt dat soms weleens zat. Hij vindt Egypte ook een prima vakantieland, maar heeft daar niet hetzelfde gevoel bij als ik, dus het is eigenlijk telkens een geschipper wat we gaan doen. Laatst ben ik trouwens gewoon zonder hem een weekje geweest, dat was op zich prima, maar je wilt natuurlijk ook dingen samen doen. En helaas hebben we geen geldboom in de tuin staan… Hoe vaker ik ga (tussen de laatste twee keren zat maar 3 maanden!), hoe vaker ik terugwil…

Ik vraag me af of andere mensen ook zo'n (luxe) “probleem” hebben?

• monica

Leuk item.

Ik heb mijn partner in egypte ontmoet en zijn teller staat op meer dan 10x egypte en daar kan nog wel wat meer bij.

Dus wat dat betreft heb ik geen probleem met elk jaar minimaal 2x egypte.

• Wilma V.

Ik heb dezelfde verslaving als jij en …………mijn man helaas niet.

Vandaar dat ik een paar keer per jaar gewoon alleen ga. Manlief vindt dat niet echt leuk, maar heeft wel begrip voor mijn verslaving en begrijpt dat ik het gewoon nodig heb om weer hier door te kunnen gaan. Als ik maar het vooruitzicht heb, dat ik weer kan gaan binnen redelijke tijd is het goed voor mij. Ik ben daar uiteraard reuzeblij mee.

Weet je, als ik naar Egypte vlieg, vlieg ik voor mijn gevoel naar huis.

Nadeel van deze Egyptegekte is wel dat we er niet zo snel meer toe komen om naar een ander ver land af te reizen (ook wij hebben nog steeds geen geldboom in de tuin) en in die zin doe ik dus mijn man tekort. Dat realiseer ik me goed.

Ook realiseer ik me een vent uit duizenden te hebben.

• gamil

Nu hier heb je er nog één. Maar ik heb welingwaar geen geldboom maar een goed betaalde baan en al mijn kinderen zijn volwassen dus ik ga vier keer per jaar. Erg lux maar de goed betaalde baan is erg stressvol en ik wil gewoon ontstressen.

Mijn man gaat altijd 1 keer mee en de lange vakantie is altijd ergens anders naar toe. Egypte is altijd maar een weekje.

groet

• Petr°

Ik ga ook 3 á 4 keer per jaar. Niet naar een Rode Zee-bestemming, maar gewoon naar Cairo, waar een vriendin woont.

• Wilma V.

Ik ga eigenlijk ook altijd naar Cairo en in juli ook 1 of 2 weekjes naar Dahab. Dan is manlief er wel bij.

Cairo, Dahab en de woestijn……………………super!

• Joy

Hè wat ontzettend leuk om jullie berichten te lezen! En dus ben ik niet de enige met deze ‘afwijking’. Vooral dat ‘naar huis gaan’ en het ontstressen is ook heel herkenbaar…het leven is daar toch heel anders. Alhoewel ik goed kan begrijpen dat er Egyptenaren zijn die liever hier in Nederland wonen dan in Cairo…nergens is het ideaal. Wat mogen wij ons gelukkig prijzen dat we in de gelegenheid zijn om met enige regelmaat te ‘ontsnappen’ aan de rat race van ons leven :D