kosten trip Cairo

• Erik024

Hoi!

Voor de eerste keer naar Egypte in september, we hebben er zin in!

Maar nu even een vraagje….we willen vanuit Sharm zeker naar Cairo voor de pyramides en het museum, liefst 2 dagen. We willen het ter plaatsen regelen en we zullen wel met de bus gaan, maar wat we ons afvroegen is wat dat ongeveer per persoon gaat kosten.(ik weet dat vliegen sneller is maar we houden beiden niet van vliegen…!) Wij gaan lekker 6 uur in de bus zitten.

We willen de ene dag heen, vroeg , daar overnachten en de volgende dag weer terug. Hoeveel ben je daar ongeveer voor kwijt inclusief hotel in Cairo en is het uberhaupt mogelijk dit ter plaatse te boeken.

Alvast bedankt voor een reactie! (heb met de zoekfunctie al gezocht op het forum maar kon hier geen antwoord op vinden)

Groet!

Erik

• Joy

Wat de trip per bus kost: geen idee maar iemand anders kan je vast helpen daarmee. En hotel? Waar wil je zitten, midden in het centrum of in b.v. Giza (bij de pyramiden). Vijf sterren of minder? Ikzelf zweer bij het Nile Hilton, ligt lekker centraal (naast het museum) maar er zit natuurlijk een prijskaartje aan… Ik vraag me ook af of het sowieso goedkoper is om dit ter plekke te regelen. Veel touroperators (package deals) hebben in hun reisgidsen prijzen staan die (soms veel) lager liggen dan als je rechtstreeks bij het hotel boekt, simpelweg omdat ze veel kamers tegelijk reserveren.

Ik blijf het een beetje verbazingwekkend vinden dat toeristen kiezen voor een strandvakantie maar dan tóch ook een beetje cultuur erbij willen, en dat ze zich dan een (lijkt mij, hoor…) zwaar vermoeiende busreis aandoen die voornamelijk saai is. Persoonlijk zou ik zeggen: kies of voor het een, of voor het ander. Eén dag Cairo…tja ik zou er erg ongelukkig van worden hoor! Er is zoveel te zien, te doen, te beleven, een week kun je er zeker doorbrengen zonder dat je je een moment verveelt. En als je dan na zo'n week misschien toch gillend gek bent geworden :-) dan kun je altijd nog afreizen naar een strand….

In elk geval veel plezier, wat jullie ook gaan doen!

• Erik024

Ha Joy,

Bedankt voor je reaktie!

Ik ga het inmiddels een beetje anders regelen……

Heb een creditcard aangevraagd en boek bij Egyptair 2 retourtjes voor E118,00

Ene dag heen volgende dag terug.

Enuh….waarom we naar Cairo gaan vanuit Sharm is dat we het erg leuk vinden om naar Sharm te gaan en we dan gelijk Cairo kunnen “meepikken” voor de pyramides en het museum. We gaan namelijk elk jaar een ander land bezoeken, we zijn nog nooit ergens twee maal geweest. Ook Egypte komen we nooit meer terug en het zou toch zonde zijn om al het moois in Cairo te missen! En om heel eerlijk te zijn lijkt Sharm El Sheikh ons niet interresant genoeg om daar twee weken rond te hangen, maar wel enorm leuk om ook eens te zien, vandaar.We zijn altijd op zoek naar cultuur en verwachten in Sharm wat dat betreft niet veel. Maar nogmaals we gaan het zien…..

Bedankt voor de reakties!

Groet!

Erik

• Mike

Als je niet van plan bent om nog een keer naar Egypte te gaan. Zou ik zeker Luxor niet overslaan. In ieder geval 1 of allebei de tempels en Vallei der Koningen, Vallei der Koninginnen, Tempel van Hatsjepsoet e.d. Luxor is te mooi om over te slaan. (Maar dat is mijn persoonlijke mening).

Groetjes Linda.

• monica

Ja, cairo is vies. Het stinkt er. Het barst er van de mensen, maar toch zou ik dat bezoekje richting het centrum er op wagen.

Cairo is gewoon een belevenis op zich.

Tuurlijk de piramides zijn ook mooi, maar het museum ook en downtown is gewoon knoertgezellig.

Een taxiritje is ook een belevenis. APK keuring hebben ze daar volgens mij niet dus je wordt bij elke keer dat je in een taxi stapt verrast wat ze er nu weer bij hebben geknutseld. De verkeersregels zijn alleen bij de egyptenaren bekend.

Oversteken is ook een kunst op zich. Zebrapaden kennen ze niet dus je moet gewoon tussen de auto's (2x4banen) oversteken.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wij hebben weer geboekt en gaan in november gezellig een paar daagjes richting cairo en daarna lekker van alles weer bezoeken en bekijken in de overige plaatsjes.

Groetjes,

Monica

• Erik024

Hoi!

Bedankt voor de reakties!

Hoorde idd dat we misschien ook naar Luxor moesten gaan, dus wie weet…

En Maurits, we hebben ook dat hotel geboekt wat jij aanraden.

Ziet er echt heel gaaf uit.

Nou, we krjgen er steeds meer zin in!

Maar het duurt nog een paar maandjes, gaan pas 4 september.

Groet!

Erik

• Joy

Hè wat verwoordt jij dat leuk, Monica! Kan jij ook bijna niet wachten tot je trip voor de deur staat? Ik in ek geval niet, ik sta te popelen!

Erik, voor een voorproefje kun je nu op google earth wat foto's van ‘iedereen’, ook lokale mensen, bewonderen. Ik ontdekte gisteren dat die functie is toegevoegd… hartstikke leuk.

• monica

Als ik morgen weg mocht zou ik gaan, maar ja eerst even de centjes verdienen.

Trouwens Erik, ik vraag me af of het bij 1x egypte blijft.

Dacht ik ook bij de eerste keer en nu kom ik elk jaar weer terug.

Prettige vakantie daar in het drukke cairo.

Groetjes,

Monica

• MV Maurits

Hoi Erik,

Wij vertrekken zaterdag a.s richting Sharm. En volgend weekend dus in Cairo. Ik zal je als we terug zijn verslag geven van hotel en onze excursies.

Groetjes

Marielle, Marcos & Maurits

• lisaatjuh

hee erik wat grappig wij gaan 4 september ook 8 dgn. welk hotel zitten jullie??