auto huren

• Carola Soulje

Wie weet hoe/waar ik in Hurghada (Makadi Bay) het beste een auto kan huren?

Het is de bedoeling om vanuit Hurghada richting Cairo/Suez te rijden en weer terug. Wij hebben geen zin om onderdeel uit te maken van een convooi. Alle informatie is van harte welkom.

Bij voorbaat dank.

• mohamed

Beste Carola

ik denk dat gaat niet want jij bent daar moet jij ook met de convooi ik weet veel plats kon jij auto huren maar mag in Hurghada rijden maar als je wil naar cairo of naar Luxor moet jij met convooi maar bij Makadi daar kon jij een auto of moter huren ook

Groetjes

• Carola Soulje

Dank je wel Mohamed. De laatste keer dat ik van Hurghada naar Zafarana wilde, heb ik de eerste keer een taxi genomen, met een speciale vergunning, voor buiten Hurghada. De tweede keer hebben we een particuliere auto gehuurd, met chauffeur. Dat ging allebei hartstikke goed. Konden gewoon doorrijden. Wij willen niet met een convooi, omdat we dan niet vrij zijn. Die convooien vertrekken ook op rare tijden, om 24.00 uur, om 12,00 uur en om 16.30 uur of zoiets. Daar hebben we dus niks aan. Als wij ‘s morgens om 10.00 uur vertrekken, en even een koffiestop maken in Ras Gharib, dan zijn we rond 13.00 uur in Zafarana om daar (bij daglicht) onze dingen te doen . Als we dan om een uur of 17.00 weer teruggaan, zijn we rond 20.00 uur terug voor het avondeten. Dat is zo’n beetje het plan. Om te kunnen vertrekken wanneer we willen en er zo lang over te doen als we willen. Maar als het allemaal ingewikkeld wordt, dan is de lol er af. Huren we gewoon een goeie, betrouwbare taxichauffeur, die dan tevens als tolk kan optreden als dat nodig mocht zijn. Thankx voor de info en groetjes