Bijeenkomst in Luxor

• Miriam Kok

Meeting van buitenlandse vrouwen in Luxor

Datum: vrijdag 8 juni 2007

Tijdstip: vanaf 19.00 uur

In Luxor wonen steeds meer buitenlandse vrouwen die elkaar soms wel en soms niet kennen. Wij vinden het leuk om een bijeenkomst te organiseren waar deze vrouwen én eventueel hun kinderen elkaar kunnen ontmoeten.

Als je het leuk vindt om hierbij aanwezig te zijn en je komt van de oostzijde dan is er de mogelijkheid om gratis met een motorboot over te steken en samen naar Nile Valley te gaan. Je dient dan uiterlijk om 19.00 uur bij het ponton naast Metropolitan Café aanwezig te zijn (op de Corniche, aan het eind van Luxortempel de trap af naar beneden).

Nile Valley restaurant verzorgt de koffie en thee en zij zullen lekkere hapjes serveren.

Wij hopen velen van jullie op deze avond te mogen ontmoeten en als er een nieuwe bijeenkomst (waarschijnlijk na de zomer) wordt gepland laten we jullie dat ook weer weten.

Zomerse groet uit Luxor,

Karin Khalifa en Miriam Kok

• inge

Kei gezellig, wilde dat ik er bij kon zijn, als ik in Oktober kom, weer iets nederlands organiseren?

• Miriam Kok

Hai Inge,

Bedankt voor je reactie en jammer dat je er niet bij kunt zijn.

Het is trouwens een internationale vrouwenclub want zoveel Nederlanders zijn er in Luxor nu ook weer niet, haha.

Wie weet doen we in oktober inderdaad weer iets dergelijks en dan hoor je het zeker van me.

Groet uit Luxor,

Miriam

• Joy

Wat een leuk idee! Tja, ik kom wel vrij vaak in Luxor maar woon er (helaas) niet. Miriam en Karin, zouden jullie na afloop ‘ergens’ op internet een verslagje willen neerzetten van deze bijeenkomst? Lijkt me erg leuk om te lezen! Ook om eens te horen wat de beweegredenen zijn om in Luxor te wonen (Egyptische echtgenoot ligt dan vaak voor de hand, maar misschien wonen er zelfs ook Nederlandse stellen?), bezigheden, beroepen enz.

• Miriam Kok

Hai Joy,

Bedankt voor je enthousiaste reactie en wat leuk dat jij ook vaker in Luxor komt!

Als je trouwens eens meer wilt lezen over vrouwen hun beweegredenen om in Luxor of ergens anders in Egypte te wonen moet je eens googlen op wonen en werken in Egypte. Het zijn inderdaad meestal vrouwen die hier of in Nederlands getrouwd zijn met een Egyptenaar maar er zijn ook enkele Nederlandse stellen die zich hier vestigen, maar ik geloof meestal in Hurghada.

Als je het leuk vindt om eens iets af te spreken als je hier bent, mail me dan even.

Groet uit Luxor,

Miriam

• inge

IK kom ook, woon er dan wel niet, maar ben dan toevallig weer op vakantie in Luxor

Inge