Piramides In Cairo toegankelijk?

• sasja

Zijn de piramides van Gizeh in Cairo te betreden? Want ik hoorde dat je er vanwge veiligheids redenen sinds een tijd niet meer in mag? En zo ja, hoeveel kost het?

groetjes sasja

• monica

Je kan er bij 1 naar binnen en het kost een extra 100 pond (14 euro), bovenop de entree prijs.

• sasja

Ben je er zelf in geweest?

Was het het waard?

• Rene

De moeite waard??? Het is echt een fantastische ervaring, zeker de pyramide van Cheops. Je moet geen claustrofobie hebben, da's het enige. Het idee om in een zo oud gebouw te lopen, en te zien hoe ongelooflijk goed het gebouwd is, onvergetelijk.

Er is trouwens nog een pyramide geopend voor het publiek: de Red Pyramid in Dahshur.

• Mike

Wij zijn eind 2004 in de grote piramide en de kleine (Cheops en Menkaure) geweest. Vond het wel mooi, maar op zich niet zo veel voorstellen. Laat ik dit even goed uitleggen. De muren zijn kaal er zijn absoluut geen inscripties of wat dan ook. Wat wel indrukwekkend is, dat is het idee dat je in een gebouw staat wat ontzettend oud is en wat nog steeds overeind blijft staan. Bovendien kun je wel de struktuur van binnenuit bekijken.

Wij betaalden toen voor die van Cheops 100 pond, wat op zich aardig wat geld is en voor de kleine maar 25 pond.

Je kunt ook een opgegraven boot bezichtigen, dat is 40 pond (2006). Vond ik op zich wel de moeite waard.

Eind 2006 zijn we weer geweest, we zijn toen niet in de grote piramides geweest maar wel in 1 van de koninginne piramides die erachter staan. Dit kostte alleen 2 pond fooi voor de “bewaker”.

We zijn ook in de “rode” piramide geweest (weet even niet meer hoe het gebied daar heet, maar het ligt bij de knikpiramide). Dat is net zo interessant, alleen is het daarbinnen slecht geventileerd en stinkt het erg naar amoniak.

Persoonlijk vind ik de graven in het Dal der Koningen, dal der koninginnen en de graven van de werkers interessanter. Maar ik ben gek op al die inscripties en tekeningen.

Veel plezier in Egypte.

Groetjes Linda.