cairo

• wil

hallo allemaal,

eind augustus gaan we voor een week naar cairo, hebben jullie misschien nog adresjes die we echt niet mogen missen .de eerste 2 dagen hebben we vaste excursiies en daarna hebben we de tijd voor ons zelf .ook adressen om te eten zijn welkom.

• Joy

In het paviljoen in het Al Azhar Park heb ik eind 2005 heerlijk gegeten…en een mooi park met frisse lucht! Geen idee hoe het er nu uitziet hoor, aan onderhoud hebben de Egyptenaren nogal eens een broertje dood :-)

• Rene

Eind 2006 zag het er allemaal nog prachtig uit, erg plezierige plek inderdaad. Zeker rond zonsondergang, als alle moskeeën zich klaar maken voor het avondgebed.

Niet te missen in en rond Cairo:

* pyramideveld van Dahshur

* niet toeristisch deel van de khan el Khalily (andere kant van snelweg)

* vrijdagbezoek aan Gizeh

* dag Alexandrië

* twee bezoeken aan Egyptisch Museum

Restaurants? Er zit downtown een geweldig Chinees Restaurant, volgens mij heet het Peking. El Tabei, vlakbij de uitgang van metrostation Orabi. Felfela is altijd een goeie keus, zowel het restaurant als de snackcorner.

• wil

alvast bedankt,voor jullie reacties,alexandrie staat zeer zeker op ons lijstje,is dat te doen met de trein of zijn er andere opties?ik moet ook zeggen het kan niet snel genoeg augustus worden .We zijn echt helemaal gek van dit land terwijl we er verleden jaar pas voor het eerst naartoe zijn geweest.

• Rene

Trein is inderdaad appeltje eitje. En nog gezellig ook! Dagtrip Alex is trouwens goed te doen, misschien een beetje kort maar het is een goeie om de sfeer te proeven. Musts: slenteren langs de boulevard, fort Quatbai, Bazaar vlak achter de boulevard. De catacomben schijnen ook nogal indrukwekkend te zijn.

• bert

Zeiltochtje op de Nijl met een traditioneel egyptische zeilboot.

Vlak achter het egyptisch museum kun je ze per uur (met schipper) huren, een geweldige ervaring!

• Joy

Ook leuk, maar minder romantisch dan de feluka, is de riverbus. Kost een habbekrats en je zit midden tussen de lokale bevolking.