Geld...??

• Simone20

Hallo, Ik Ben Simone 20 jaar

Ik heb een vraagje..ik ga van 17 mei tot 24 mei naar Egypte…

Met mijn baas die heeft heel de cruise betaald voor ons allen.. er word alles betaald….maar wat is het beste om voor mij mee te nemen ik ben aan het denken aan 90-100 euro….? is dit voldoende

• Jippie

huh?? Beetje erg rare vraag… wij kennen toch niet jouw uitgifte patroon?

Ga je all-inclusive of niet, dus drankjes/eten enzo zelf betalen of niet…

Wat ga je precies allemaal ondernemen…

Met hoeveel gaan jullie dan? Met het hele bedrijf?

• Simone20

Hoi,

Zoalsik had aangegeven word er alles betaald.. drank eten alles… het is een nilecruise.. en we gaat met ongeveer 15 mensen maar ik wil weten hoeveel ik voor me zelf nodig heb… om mee te nemen leuke souvernirs etc…

• monica

Hoi Simone,

Goh geef mij zo een baas.

Hoeveel moet je meenemen? Dat ligt ook een beetje aan jezelf.

Ik zeg altijd van “ik neem niks mee” maar als ik daar ben is een honderd euro zo uitgegeven.

Egypte is een vrij goedkoop land en daarom vergis je je wel eens in de prijzen.

Met als gevolg dat je vaak te kort geld meeneemt.

Aan de andere kant kan je ook gewoon pinnen tegen hele goede koersen en kan je als je tekort hebt meegenomen nog extra opnemen.

Je moet voor je zelf een grens stellen en daarvan uitgaan.

Veel plezier daar.

Groetjes,

Monica

• Simone20

Hoi,

Ja ik dacht ongeveer aan 100 euro mee te nemen… Ik heb ook begrepen dat er met euros betaald kan worden dus zat ik er aan te denken 50 euro om te wisselen voor egyptisch pond…..

Ik weet niet of dit een slim ideee is …

Ik neem geen pinpas mee..

Gr. Simone

• Jippie

Wat je zelf van plan bent uit te geven, is niet door een ander aan te geven, hangt echt van je eigen uitgiftepatroon af.

Geen pinpas meenemen is ook niet slim. Wat als je ziek wordt en medicijnen moet hebben? Alles direct afrekenen… of betaalt de baas dat ook bij voorbaat voor je… Staat hij wel te wapperen met zijn creditcard…

• Simone20

Alsik geen pinpas bij me heb heb ik nog geld.. dat is toch meer dan genoeg:S

• Jippie

100 euro niet als er een noodgeval optreedt…

• monica

Hoi simone,

Nog even een vraag.

Betaald jouw baas ook de excursies.

Een cruise bestaat uit een boottocht van Luxor naar Aswan (of andersom).

Tussendoor worden er excursies georganiseerd.

In luxor bv: vallei van de koningen, karnak en luxortempel

In aswan: Philea en aswandam

Tussendoor: Edfu

Daarnaast zijn er vaak de aanvullende excursie: kamelentocht, boottocht, faluka en niet te vergeten koetsjes in luxor.

Als jij maar 100 euro meeneemt zonder enige backup in de vorm van een pinpas dan zal je waarschijnlijk financieele bijstand bij je collega's moeten gaan vragen.

Ik weet niet waarom je geen pinpas wilt meenemen, ik kan je verzekeren dat pinnen in egypte veilig is. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Wil je echt niet pinnen neem dan meer mee, zeker als je baas geen excursies betaald.

Groetjes,

Monica

• willeke

100 euro…. tja het is net wat er al gezegd word, als je ziek word sommigen zijn daar zeer vatbaar voor weet ik uit ervaring!! dan zijn 100 euries zo op!! maar het is jouw geld dus ik zeg zorg dat je een back up hebt voor nood….. enne ze hebben er ook errug leuke tassen etc etc…….