marsa alam, Brayka of Coraya

• Joyce

We willen een weekje naar Marsa Alam. We zijn luxe paardjes en we gaan graag snorkelen. Welk hotel kunnen we het beste nemen. Brayka of Coraya?

Wie kan ons adviseren?

Waar kun je het mooiste snorkelen?

• Ger

Hoi net terug van 1 week Iberotel Lamaya en 1 week Brayka Bay.

Lamaya ligt tegen over Coraya en zijn zeer luxe volgens mij Coraya nog meer.

Je kunt een hele wandeling maken om de Bay.

Er liggen 4 hotels.Op dit moment hebben we allebei buikklavten en diaree maar het gaat al beter en we zijn thuis vanaf gisteravond vanmorgen begon het.

We hebben in de 2 hotels goed kunnen eten in Brayka vonden we het iets gevarieerder maar je had maar 1 plaats om te eten of evt tegen betaling a la carte vis+italiaans bij de lunch dus ook naar het retaurant 3x per dag hoewel wij 4x een laat ontbijt hebben gepakt bij de Italiaan voor langslapers maar is eenvoudig koffie-thee-sap gesmeerde broodjes met kaas+vlees en zoete broodjes maar voor ons was dat voldoende we houden van uitslapen maar de house keeping klopte iedere morgen om 8.45 op de deur en flink hard.

Een zeer groot strand maar het aantal hotel bedden is ook groot en het werd er steeds drukker het stikt er van de Hollanders en we hoorde zeggen dat er zomers zeker 300 Italianen zijn komen nou die praten aan een stuk en lopen je altijd in de weg nauwelijks Russen gezien avonds is er nauwelijks iets te doen er is geen leuke bar een lobby bar die heeft een terras en daar hebben wij steeds gezeten. maar erg romelig en warm meer het idee van een veredelde kantine wel elke avond theater animatie Italiaans_engels.

In Lamaya was het allemaal net iets sjieker en netter vooral de wc en schoonmaak in de Lobby en strand bar maar daar was avonds ook alleen de lobbybar en terras dit was wel zeer gezellig ik denk dat Corraya nog beter is is vandezelfde keten Iberotel en ik dacht 1 ster meer.

Het snorkelen vonden wij in Brayka beter groter en uitgebreider.

Gaan we ooit teug , nee dan kiezen we toch voor Sharm el Sheik daar is gewoon meer te doen in de avond en heb je ook mooie hotels met riffen.

Hopelijk heb je er iets aan in ieder geval veel plezier.