met de auto naar Egypte

• gsm1966

hallo, ik heb het hele prikbord afgespeurd naar mensen met ervaringen met het reizen met de auto naar Egypte , maar weinig kunnen vinden.

wij zijn van plan om deze zomer 6 weken naar Egypte te gaan en dan met de auto heen en terug.

wij hebben daar nl. een huis en willen het een en ander meenemen en daar ook de beschikking hebben over vervoer.

• Jol

Hallo, veel kan ik je echt niet helpen, ik weet er te weinig van. Wel weet ik dat mijn duitse vriendin hier in Hurghada jaren geleden haar auto heeft ingevoerd. En tot vandaag de dag heeft ze daar ellende mee en heeft de auto al zowat 6 keer betaald. Ze is hem ook van tijd tot tijd enkele maanden kwijt omdat de auto dan voor een soort herkeuring naar de haven moet. Ze mag hem ook niet verkopen hier. Dus uit pure frustratie heeft ze maar een nieuwe auto in Egypte zelf gekocht.

Ik weet dat het zeer moeilijk is maar niet onmogelijk. Ik vraag me wel af of het verstandig is. Misschien dat anderen (Cor) hier meer van weten.

Jol

• gsm1966

bedankt voor je antwoord. het is waarschijnlijk ook een bijna onmogelijke opgave om met de auto naar Egypte te komen, maar het idee is voortgekomen uit het feit dat we nogal wat mee willen nemen naar ons huis, het meeste kopen we natuurlijk in Egypte, maar je hebt toch altijd veel mee te sjouwen.

reacties blijven nog wel welkom.

groetjes Sandra

• Bonsai

Hallo Sandra,

Snap je probleem helemaal, ook wij hebben een huis in (Egypte) Hurghada. Wij zijn al anderhalf jaar bezig met de inrichting en zijn nu bijna klaar. Gelukkig was ik vorig jaar in de omstandigheden dat wij 7 keer op en neer hebben kunnen vliegen met goedkope tickets en maar sjouwen wegen en nog eens wegen. Meubels zijn gekocht in Hurghada zelf maar al het klein spul hebben we in de loop van de tijd meegnomen incl LCD TV. Er is momenteel bijna alles te koop als je niet te veel op kwaliteit let want dat laat nogal te wensen over. Succes met het overbrengen van je spulletjes en veel plezier in Egypte

Groetjes

Saskia