ramadan

• Sannie

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Vorig jaar was de ramadan van 23 September tot en met 23 Oktober. Ik weet dat het ieder jaar 10 dagen eerder begint. Dus ik wil even voor de zekerheid weten of ik het goed heb dat het nu van 13 September tot en met 13 Oktober is.

Alvast bedankt allemaal,

Groetjes Sannie.

• Mike

Kan geen antwoord op deze vraag geven.

Maar kan je wel zeggen dat het geen probleem is om tijdens de Ramadan in Egypte te zijn.

Het is in Cairo dan juist heel mooi om te zien dat het leven daar dan 's avonds begint. Het is er dan echt vol vertier met allerlei mensen op kleedjes die spullen verkopen (gewoon gebruiksartikelen, niet echt souvenirs).

Okee het museum gaat wat eerder dicht en dat soort dingen.

Maar restaurants bijvoorbeeld zijn gewoon open. Je kunt gewoon lekker vakantie vieren.

Groetjes Linda.

• Sannie

Hallo Linda,

Bedankt voor je reactie. Maar het is niet dat ik niet met de ramadan in Egypte wil zijn. Ik ben al een paar keer tijdens deze maand in Egypte geweest. Maar ik heb nog nooit het einde van deze maand meegemaakt. Daarom wil ik graag weten of ik de juiste datums heb genoteerd.

Groetjes Sannie.

• Hendrika

De periode van de ramadan is heel gemakkelijk te vinden op google.

Gewoon ramadan 2007 intikken, je krijgt het dan zo te zien.

Dit jaar begint het op 13 september.

In 2008 op 1 september.

• Ruud

Hoi Sannie

Wij waren vorig jaar met het suikerfeest in Luxor, je merkt er weinig van want de

Egyptenaren vieren dit vooral binnenshuis.Dus verwacht niets speciaals.

Groeten Ruud.

• Sannie

Bedankt Hendrika en Ruud,

Bedankt voor jullie reactie. Ik hoop dat ik het feest voor een deel kan meemaken met vrienden daar. Maar ik zal niet te veel van verwachten.

Groetjes Sannie.

• Rene

Misschien merk je er in Luxor weinig van, maar in Cairo merk je het wel degelijk! Het suikerfeest wordt heel groots gevierd, veel mensen op straat en 's avonds op de bazaar aan lange tafels buiten eten. Als toerist ben je meer dan welkom om aan te schuiven. Aanrader!

Een paar jaar geleden ben ik tijdens de ramadan naar de westelijke woestijn geweest, en dat was toch wel zwaar moet ik zeggen. Werkelijk niets te eten te krijgen overdag, dus af en toe stiekem een koekje en een slok water en that's it. Maar, tijdens busreizen de zonsondergang meemaken is ook wel weer erg leuk. En het is goed voor de lijn!

• Badr86

Let wel op begindatum en einddatum kunnen verschillen per land.

Er wordt namelijk gekeken naar de maan.

Dus de definitieve begindatum is pas bekend de nacht voor dat de ramadan begint en bij de einddatum ook de nacht drvoor.

Maar je kan nu wel al uitzoeken wanneer het ongeveer begint/eindigt, maar deze datum kan 1 of 2 dag(en) later of eerder zijn.

Groeten

Badr