Dagtrip Cairo

• Jacco

Beste Prikkers,

Mijn vriendin en ik gaan eind september een weekje naar Sharm el Sheik, we willen vanuit sharm een dagtrip naar cairo maken met het vliegtuig via egypt air. Nu vroegen we ons af of we beter in het weekend of door de weeks naar Cairo kunnen gaan ivm de drukte, weet iemand hier iets vanaf? En heeft iemand een idee wat een goede volgorde is de pyramides, egyptisch museum e.d. te bezoeken? We zijn van plan de vroegste ochtend vlucht te nemen en de laatste avond vlucht terug.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Jacco van Rijssel

• monica

Hallo Jacco,

Ik vind het wel leuk of je je afvraagt of het beter is om in het weekends naar cairo te gaan of door de weeks ivm drukte.

Cairo is gigantisch druk. Er wonen ook heeeeel veeellll egyptenaren. Het verschil tussen weekend en door de weeks merk je dus niet.

Oversteken in cairo is een kunst apart. Vier tot vijf rijen auto's en geen zebrapad. :-)

Wat betreft een eventuele indeling van jouw bezoek moet je even ietsje terug kijken rond 4 april. Daar staat een hele mooie beschijving van een dagje cairo.

Je kan het natuurlijk in 1 dag doen. Ik persoonlijk zou er een paar dagen voor uittrekken. Dat geeft je gewoon iets meer tijd om de dingen te bekijken.

Groetjes,

Monica

• Jacco

Hey Monica,

Bedankt voor je reactie, deze week dan maar boeken bij Egypt Air.

Groetjes,

Jacco

• Rene

Ga op vrijdag naar de pyramides, dan zijn er veel Cairenen daar om te picknicken. Erg, erg gezellig!