datrip cairo

• Peter

Net terug uit Egypte na een weekje El Gouna en samen met mijn vrouw een dagtrip naar Cairo gemaakt. Vlucht via internet bij Egypt Air geboekt, kosten 46 euro pp. We hadden de vroegste ochtendvlucht heen en de laatste avondvlucht terug.

Eerst naar de pyramides gegaan, daarna islamitische gedeelte, vervolgens het museum, daarna een boottocht op de Nijl geprobeerd ( maar motor haperde) en vervolgens wandeling langs de Nijl met als einde:eten bij de italiaan op El Pacha waar je op waterniveau zit en de verlichtte bootjes langs ziet varen (voortreffelijke pasta en tiramisu, de prijs van een glas wijn is bijna even hoog als de pasta). Cor bedankt voor de tip!

Taxi hotel El Gouna naar airport: 100 EP heen en 125 EP terug. Via internet een taxi geregeld met chauffeur, die slecht engels sprak. Daardoor(?) hem niet meer gezien bij pyramides en ook niets betaald van de afgesproken 300 EP voor gehele dag. Taxi naar centrum: 60 EP. Naar museum 15 EP. Boottocht 1 uur: 60 EP (niet betaald vanwege de motorstoring).Taxi naar airport: 40 EP. Deze taxi zette ons af bij terminal 2 ipv 1, waardoor we via een bus en hulp van vriendelijke Egyptenaar naar terminal 1 werden gebracht. Alternatief was taxi 20EP.

Conclusie: drukke dag met veel impressies opgedaan en vaak moeten improviseren en onderhandelen! Maar toch beter dan dagtocht met bus, waarvan de kosten variëren van 65 tot 80 euro afhankelijk van touroperator.

• Theo

Even een vraag,heb je de vlucht naar Cairo via internet in Nederland of in Egypte geboekt?

• Peter

In Nederland en zoals bekend: hoe eerder je boekt hoe goedkoper de vluchten zijn. De betaling ging mbv credit card en een beveiligde website.

• Theo

Bedankt voor de info,ik ga in oktober en dit is erg fijn om te weten.

• petravv

hoi Peter,

ik lees net dit stukje van je en wij gaan in augustus dit jaar naar Hurghada en willen graag de Piramides en het museum in cairo zien. Ik heb gekeken op de site van Egypt air en dat lijkt me inderdaad de ideale manier..maar hoe heb jij dat met de tickets geregeld want ik meen gelezen te hebben dat ze in Egypte moeten worden opgehaald of bezorgd worden? En hoe lang van te voren moest jij inchecken?

groetjes

Petra

• Peter

Ik heb via internet geboekt en ook betaald. Je krijgt dan een code waarmee je kunt inchecken met je paspoort. 1 uur van te voren inchecken is voldoende.