…want wat een kermis is het daar inmiddels. Je wordt een Visitors Centre (op zijn Amerikaans, dus) binnengedreven, daar ga je door een detectiepoortje, je tas door het röntgenapparaat. Het ziet er van binnen mooi uit, maar on-Egyptisch. Buiten is het ticket office waar het er gelukkig nog echt op zijn Egyptisch toegaat.
Gsm-bereik houdt overigens op zodra je ‘de grens’ bent gepasseerd, dit alles voor de veiligheid naar ik aanneem. De ingang naar de tombe van Tutankhamun is nu overdekt, want 10 minuutjes wachten in de brandende zon is voor de doorsnee toerist blijkbaar niet te doen (okee, in de zomer inderdaad niet, maar wie gaat er nou in de zomer??). Het tuf-tuftreintje kost inmiddels only 2 pounds.
En ik zou het ministerie van toerisme graag willen verzoeken om bepaalde dagen eens tot ‘heden geen dagjestoeristen’ te verklaren….het is niet te geloven wat voor een types er uit zo'n Hurghadabus komen rollen….ik gun iedereen zijn lol, maar fatsoen (zoals je een beetje normaal aankleden, men is tenslotte in een moslimland) en wellevendheid zijn nogal eens behoorlijk ver te zoeken… Hier ligt ook een taak voor de host(ess) lijkt me.