Help ons aub

• Nienke&Bassem

Wij gaan 18 juni aanstaande richting Hurgada, tot 2 juli en zitten in het Hilton Long Beach Resort. Wij willen weten natuurlijk of iemand ervaring heeft met het Hotel, maar nog belangrijker wij willen naar Luxor om dat lichtshow mee te maken en naar cairo voor de shpinx en Pyramides. Het liefst Willen wij vliegen naar beide ipv zo'n rot reis met de bus ( kijkende naar voorafgaande posts ). Wie heeft voor ons tips maar ook aub sites waar we dit kunnen boeken en of telefoonnummers, het belangrijkste voor ons op deze vakantie is eigenlijk het zwemmen, wij zijn 2 kikkers daarom eigenlijk ook dit hotel vanwege de velen zwembaden, maar ook deze 2 excursies, de vuurwerk/lichtshow willen we niet missen maar ook de mooie nijl en de belangrijkste pyramides willen we goed kunnen bekijken. Wie o wie helpt ons en wil voor ons een schema maken met adressen daarop? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

• Joy

Steek je licht eens op op internet, lijkt me. Ik denk niet dat veel mensen zich zomaar geroepen voelen om als jullie reisagent op te treden. En ondertussen even mijn persoonlijke mening: blijf lekker in Hurghada, óf kies voor een andere reis waarbij je de pyramiden en Luxor aandoet. Het Sound & Light in de Karnaktempels heeft 3 voorstellingen per avond, je zou dan eerst eens moeten uitzoeken welke Engelstalige er op welke tijdstippen/dagen wordt gespeeld, tenzij het je niet uitmaakt of het in het Duits, Italiaans of Arabisch gaat, en uiteraard moet je dan overnachten.

Je kunt niet alles hebben…..: -)

• monica

Vliegtickets voor binnenlandse vluchten naar cairo en luxor kan je boeken bij egyptair.

Op hun website staat een telefoonnr. en ook alle kantoren in egypte. Je kan een binnenlandse vlucht ook ter plaatse boeken.

Voor losse overnachtingen kan je eventueel bij isropa kijken. Vrienden van ons hebben daar hun overnachting geboekt.

W.b.t. de lichtshow (vuurwerk weet ik niets van) zou je in als je in hurghada bent even kunnen informeren wanneer een engelse show wordt gegeven. Er zitten daar genoeg bureautje zie excursies voor jullie kunnen organiseren of kunnen helpen met een eventuele planning.

Jullie gaan wel zo een beetje in de warmste periode naar egypte dus houdt er rekening mee dat het zeker in luxor erg warm is.

Veel plezier daar.

Groetjes,

Monica

• Chantal

Hoi Nienke en Bassem!

Een goeienacht vanuit een winderig HRG!

Wellicht kan ik jullie helpen met het een en ander op touw zetten.

Ik woon hier de laatste 7 jaar en ben bekend in de stad en babbel een aardig woordje Egyptisch.

Dus als jullie willen kan ik evt. wat dingen rond gaan vragen, als jullie mij meer info kunnen verschaffen over jullie bedachte planning!

Gooi met al je wensen en ik zal zien wat ik vanuit hier kan doen voor jullie!

Mail me op shayma2710@hotmail.com

Tot dan!

Groetjes Chantal

• Joy

:-) Henk, nu schrijf jij wat ik denk!