Excursie Sharm-Caïro en Sharm-Dahab

• Johan Sels

Hoy,

Over enkele weken breng ik een tiendaagse vakantiedoor in Sharm-El Sheikh.

Hoewel men mij probeert wijs te maken dat dit een zuivere strand-en duikvakantie wordt, wil ik er toch enkele excursies doen.

Ik vernam dat men daar excursies naar Caïro organiseert. Natuurlijk opteer ik voor een plaatselijke touroperator omdat dit de helft scheelt. Heeft er iemand goede ervaringen op dit vlak? Naar het schijnt kan men dit ook zelf met een snellere bus regelen. Is dit aan te raden? Ter plaatse zou ik natuurlijk wel de piramides, de sfinx en het museum willen bezoeken.

Verder zou ik Dahab en de Mozsberg willen bezoeken. Gaat dit op één dag? Wie kan/wil mij wat tips geven?

Dank bij voorbaat,

Johan

• Carla

Je kunt beter met het vliegtuig naar Cairo gaan. Ter plaatse kun je tickets bij Egypt Air boeken. Vliegtijd 1 uur. Kost ca EURO 80. Met de bus is het een stuk goedkoper maar je zit wel 6 uur enkel reis in de bus. Je kunt in Cairo een taxi nemen maar wel vooraf afspreken wat je wilt zien en wat het gaat kosten dan kom je niet voor verrassingen te staan. Heb het zelf ook zo gedaan en geen probelemen gehad.

Dahab en St Catharinaklooster is goed te doen op 1 dag maar als je dan ook nog de Mozesberg wil beklimmen dan zul je daar toch meer tijd vooruit moeten trekken.

• Johan Sels

Dank voor uw reactie. Nu zijn in die 80 euro de inkom bij de piramides, de maaltijd en het vervoer per taxi in Caïro nog niet begrepen. Ik denk dat ik voor deze uitstap met het vliegtuig al gauw 100 euro per persoon kwijt ben. Dat lijkt me wat veel om met een gezin van vijf te ondernemen. Elders vernam ik dat men voor 55 euro hetzelfde kan doen, maar dan wel met de bus. Maar weer elders vernam ik dat er snellere bussen zijn die men op voorhand moest bestellen en die het traject op 4 uur deden.

Dahab combineren met Catarinaklooster en Mozesberg zal wel lukken mits overnachting in Dahab. Maar ook hier ben ik dan op eigen vervoer aangewezen, tenzij een touroperator dergelijke formule aanbiedt.

• Gipsy

Als je zuinig bent op jezelf én op je gezin, zou ik die ‘snelle’ bus die in 4 uur van sharm naar Cairo rijdt, maar gauw voorbij laten rijden………

• yovan

hahah ja idd……………mij zie je niet meer in de bus in Egypte ……….ondanks mn 44 lentes jong en avontuurlijke instelling denk ik niet dat mn hart dat nog ooit overleefd zo'n reis…….