Gevraagd: transferkosten naar luchthavens

• Caroline

Beste kenners,

Wat kan ik het beste doen: transfer van en naar de luchthaven Cairo hier bij het reisbureau boeken (15 euro enkele reis), of kan dit gemakkelijk en voordeliger ter plaatse?

En ik heb dezelfde vraag over Luxor.

Ik ben daar begin mei.

Als je me iets meer kunt vertellen, dan hoor ik het graag.

Bedankt,

Caroline

• Ruud

Hoi.

Van de luchthaven Luxor naar Luxor stad kost ca. 3 a 4 Euro.

Groeten Ruud.

• Gipsy

voor wat cairo betreft is het ook afhankelijk van je diverse factoren, bv je vluchtschema. Kom je laat of 's nachts aan en ben je onbekend zou ik graag wat meer betalen voor de georganiseerde transfer. Ook is de lokatie van je hotel bepalend natuurlijk, heb je een hotel in de buurt van de luchthaven of aan het andere eind van de stad? Als dit alles het geval is, zou het goed kunnen dat je met een taxi niet veel goedkoper uitbent. Zeker als je geen zin meer hebt om meteen geconfronteerd te worden met de onderhandelings tactieken van de taxichauffeurs.

• Rene

Op het vliegveld van Cairo kun je een taxi naar het centrum regelen, kostte me afgelopen december 60 pond (1 persoon). Heel goed te doen, het heeft denk ik 5 minuten gekost. De balie is in de hal, vlak na de uitgang van de douane. Zij hebben fixed prices, dus je komt niet voor een verrassing te staan. Fooi voor de chauffeur hoort er natuurlijk bij, maar dat kost je de kop niet.

• Minneke

€15,00 is erg duur. We waren vorige week vanaf Cairo airport naar centrum (Egyptisch museum) 40 pond kwijt, omgerekend is dit €5,20. En zo erg is dat onderhandelen toch niet. Praat wel duidelijk af of de prijs voor jullie beiden is (als je samen gaat) anders zeggen naderhand dat de prijs per persoon is.