Gevraagd: hoteltips Cairo en Luxor

• Caroline

Dank voor alle handige en leuke tips op het prikbord!

Wie kan er een leuk en gastvrij hotel in Cairo en Luxor aanraden?

- op loopafstand van het centrum (Cairo) en tempels (Luxor)

- schoon en veilig

- toilet en douche op de eigen kamer

Ik ben niet op zoek naar een hotel met vertier als bar, disco, entertainment of een backpackers hostel.

Als ik terugkom van mijn reis, kan ik mijn ervaringen met jullie delen!

Groeten,

Caroline

• MARJOLEIN

In luxor weet ik HILTON luxor,

Goed hotel, niet oploopafstand van de tempels denkt ik. Wij zijn namelijk met de bus heen en weer gebracht. Geem idee van de afstand.

Maar volgens mij zijn taxi's goed te nemen.

Cairo super mooi hotel maar niet in het centrum!

Marriott mirage city.

Super de luxe hotel je kun je goed vermaken naardat je cairo hebt gezien. Super mooi zwembad met golfslagbad en glijbanen. Super eten daar en de kamers ook.

Badkamer is ook super de super.

gr. marjolein

Cairo: JW Marriot Mirage city

http://marriott.com/hotels/travel/caijw-jw-marriott-hotel-cairo/

Hurghada: Hilton Plaza

http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/LUXHITW-Luxor-Hilton/index.do

wij zijn in 2005 daar geweest. Hilton is zomer 2006 gesloten geweest voor een renovatie.

• Caroline

Dank voor de tip, het zijn ongetwijfeld mooie hotels. Alleen ik ben benieuwd naar wat kleinere en rustige hotels in plaats van de bekende ketens.

• Ruud

Hallo

Het Hilton_Karnak is nog steeds dicht i.v.m renovatie,we hebben in Luxor in heel

wat hotels geslapen, dus als je wat wil weten hoor ik het wel.

Groeten Ruud.

• Mike

Wij hebben in Cairo in het Shepheard hotel gezeten, prima hotel. Op loopafstand van het Egyptisch museum, aan de Nijl en echt in het centrum van Cairo. (Wij hebben een taxi naar de Bazaar genomen voor 15 pond enkele reis).

En in Luxor in the Pavillion, dat is een deel van het New Winter Palace, maar dan wel het beste deel. Je zit dan in de tuin van het Winter Palace, lekker rustig, maar uitstekende kamers. De prijs viel ons erg mee. We hadden verwacht dat dit veel duurder zou zijn. (Wij hebben trouwens wel bedankt voor de gratis upgrade die we konden krijgen naar het Old Winter Palace. Dit is ons veels te chique, koloniaal en ouderwets. Maar het Pavillion is echt perfect). Dit is vlakbij Luxor Tempel.

Maar misschien is dit te “luxe” voor wat je zoekt. Maar het zijn wel heerlijke hotels.

Groetjes Linda.