Alexandrië

• Theo

Hallo,

Ik ga binnenkort naar Cairo,wil van daaruit een trip naar Alexandrië maken,weet iemand hoe wij daar naar toe kunnen reizen.

• Rene

Met de trein, doe je d'r 2 uur en 10 minuten over. s' Morgens om 0800 uur vertrekt er een Turbo trein vanaf Ramses Station, en je komt om 1010 uur aan op het centrale station van Alexandrië. Volgens mij is een retour 2e klas iets van 50 pond, rond de 7 euro dus. De laatste Turbo vertrekt om iets van 1900 uur uit Alex. Je kunt er ook voor kiezen om later uit Alexandrië te vertrekken, er gaan dan tragere treinen, maar die ook goed zijn.

Er gaan ook bussen, op zich goed te doen maar ik vind zelf het hele gebeuren rondom een treinreis leuker en interessanter.

• Theo

Bedankt voor de snelle reactie en de prima informatie,hier kan ik absoluut mee verder.

• Gipsy

Helemaal eens met de vorige ‘sprekers’. Als je houdt van wat minder toeristisch gebeuren en meer het leven van alledag wilt leren kennen in een interessante stad: Doen!

• MARJOLEIN

Ik ben er maar even geweest maar ik vond het geen fijne stad namelijk. En wat we haden gezien was ook niet veel.

Misschien als je er wat langer bent dat het dan wel de moeite waard is.

gr. Marjolein

• Rene

Meestal gaan mensen na hun klassieke vallei-toer naar Alexandrië, en zijn dus al overvoerd met indrukken van alle bezienswaardigheden. En dan zijn die in Alexandrië inderdaad een beetje schamel. Maar de stad zelf, dat vind ik toch een heel ander verhaal.

• Wilma V.

Alex: mooie stad, veel te zien (denk ook eens aan het juwelenmuseum), kortom: een echte aanrader.

• clair-mary

Dat is denk ik net het punt Marjolein, met EVEN doe je Alex 'n groot tekort. Het is geen stad om maar even naar toe tegaan. Er is zo veel te beleven en tezien.

Ik persoonlijk denk dat je 'n hoop gemist hebt. Misschien toch maar eens op eigen houtje naar toe gaan, zonder toeristen organisator.

• Theo

Bedankt voor alle reacties,heb er veel aan gehad.

Het is ook de bedoeling om langer dan 1 dag naar Alexandrië te gaan.