Hallo
Binnenkort zijn we weer in Luxor,dit keer alleen een hotel met ontbijt.Wie weet er
goede restaurants te vinden ,buiten de hotels
.We weten er wel een paar,maar mischien nog een paar goede tips.
Groeten Ruud.
Hai Ruud,
Wij gaan niet heel vaak uit eten maar ik heb wel een aantal favorieten:
Maxim, op het pleintje voordat je naar Sheraton hotel afslaat, het heeft een aantal verdiepingen maar elke verdieping is toch knus en gezellig. Het is Egyptisch en Europees en ik vind vooral de visgerechten er goed.
The Lantern, in de straat van het St. Joseph en Flobater hotel, vlakbij Nadi el Medina (de plaatselijke speeltuin), het is van een Engels/Egyptisch stel en ik vind het eten er erg goed, het is ook weer eens iets anders en heerlijke toetjes, ook niet duur vind ik (wel veel Engels publiek).
Jamboree, tegenover waar vroeger het oude Brooke hospital zat. Ze hebben een dakterras en de saladebar vind ik verfrissend lekker, ook het andere eten is goed.
El Nakhil (op de Westbank), ook een dakterras en diep in el Baharait (of hoe je dat schrijft). Vanaf de veerboot de hoofdstraat in en dan na de service taxi strandplaats een straatje in richting El Nakhil hotel en El Fayrouz hotel. Een prachtig dakterras en echt heerlijk eten, Je kijkt uit over de palmentuinen (in het Arabisch betekent Nakhil, dadelpalm).
Veel (eet)plezier en misschien tot ziens.
Groet uit Luxor,
Miriam
Hoi Ruud,
Fijn om te horen dat jullie weer heen gaan. Ik had ook niet anders verwacht.
Wij gaan pas eind oktober weer heen voor een paar weekjes, dus ik moet nog even geduld hebben.
Jamoboree is inderdaad een aanrader. Wij zijn er de laatste keer een paar maal wezen eten en het was uitstekend. Ook heb ik gehoord van iemand die in Luxor woont dat de chinees bij het isis hotel uitstekend is. Maar volgens mij hebben jullie twee genoeg kennis van Luxor om de goede eettentjes te vinden en anders kan je natuurlijk altijd bij de hotels gaan eten. Op de westbank is Tutachamon ook een aanrader. Bezoekers van de Nilevalley waren daar wezen eten en het was goed bevallen.
Heel veel plezier daar en met een beetje mazzel zien we julie daar in oktober weer.
Groetjes,
Monica
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?