Marsa Alam: Akassia swiss resort

• Fanny

Op 14 juni a.s. gaan mijn man en ik naar Akassia swiss resort in Marsa Alam.

2 Jaar geleden waren wij ook in Marsa Alam in Pensee Royal Garden en die hadden een schitterend huisrif voor de deur. Wij snorkelen graag, vandaar.

Nu is mijn vraag: wat voor een rif heeft Akassia en hoe is het strand, wat mogen we van het hotel verwachten. We weten dat je gewoon in de woestijn zit en op het hotel bent aangewezen. Geef al jullie ervaringen door, maakt niet uit of het positief of negatief is, want iedereen heeft zijn eigen verwachtingen wat eten en kamers en personeel betreft, heel veel groetjes van Anton en Fanny, Egypte-liefhebbers

• Hendrika

Een prachtig hotel, geweldig mooi huisrif, niet ver in zee, via een steiger. Er is geen baai, het rif ligt voor de kust. Bij veel wind rode vlag omdat het te gevaarlijk is in zee te zijn, er is dan een mogelijkheid om met de hotelbus naar een baai gebracht te worden. Verschillende zwembaden, maar let op, niet alle baden zijn verwarmd, dus als je toevallig een koud bad treft, gewoon naar de volgende gaan.

Wij gaan in september naar Brayka Bay.

Veel plezier alvast.

• wim01

Ze hebben een eigen site: www . akassia . com (en dan natuurlijk aan elkaar, maar een link plaatsen mag hier niet).

• Mario

Hallo,

Ik kan je alleen maar zeggen jullie hebben een uitstekende keuze gemaakt met het hotel Akassia Swiss Resort ik ben er zelf 2 keer geweest helemaal geen opmerkingen gehad.

Ze hebben prachtige kamers en wanneer je geluk hebt kijk je vanaf je bed zo over de zee, mooie zwembaden waarvan er een zeker weten verwarmd is, wat ik gelezen heb op een duitse site zijn er nu wel bouwaktiviteiten op het complex aangezien ze een aqua park aan het maken zijn, maar je schijnt er geen last van te hebben.

Ik wens jullie in ieder geval veel plezier

groetjes

Mario

• mol

Heeft iemand , een idee waarneer het aqua park klaar is ???

Er staat niets over in , in de reis gidsen.

alvast bedankt .

groetjes en misschien tot in Akassia swiss resort

Mol

• wilma

Hallo wij hebben gehoord dat het in juli/augustus open gaat,maar dit aquapark hoort niet bij het all in hotel.

KIjk op de site akassia.com en daar kan je het navragen,want misschien is het inmiddels wel weer veranderd.

Groeten

• john

Hoi wij zijn er al een paar keer geweest en het is een prachtig hotel met vriendelijk personeel. S'avonds branden er duizende lantarentjes en is het net of je door duizend en 1 nacht loopt. Het strand is mooi met een lagune ervoor. Je hebt er twee pieren vanwaar je naar het prachtige huisrif kunt. Naar gelang de stroming van het water bepaal je vanuit welke je het water ingaat. Er is ook een zeer goede duikschool. Probeer eens te duiken, dat is nog veel mooier. Als je door de wind niet op het huisrif kunt snorkelen gaat er twee maal per dag een busje naar een andere plek waar je dan kunt snorkelen. Wij gaan eind juni weer terug naar Akassia voor drie weken en dat zegt genoeg denk ik.

Het eten is goed, we hebben wel eens beter gehad in kenia maar dat was dan ook een hotel wat drie keer zo duur was. Je kunt er gewoon goed eten. Op het strand hebben ze smiddags ook snacks en voor de lunch kun je op het strand restaurant eten met mooi uitzicht op zee.

De kamers zijn erg ruim en worden goed schoon gehouden. Het hele terein wordt trouwens goed schoon gehouden. Volgens de laatste berichten die ik heb gekregen vanuit Akassia is het water park begin juni klaar. Voor zover ik weet gewoon in het all-in principe.

• mol

John bedankt voor de info .

als je meer weet over het water park hoor ik het graag .

dus jij denkt dat het bij de prijs van het hotel in zit het water park ….

heb je nog tips , over wat we mee moeten nemen naar Akassia swiss resort

groetjes en alavst bedankt voor jij tipssssssssss

(ik ga 2 aug naar Marsa Alam: Akassia swiss resort )

Mol………….

• Jippie

Wij gaan 16/8 voor 2 weken en hebben er zin in!!!!

Volgende week gaan we starten met een duikcursus, samen met de kids. Dan zijn we helemaal goed voorbereid…