Reisadvies Cairo-Luxor-Marsa Alam gevraagd

• Egypte-reiziger

Beste mede-reizigers,

In mei ga ik naar Egypte voor een bezoek aan Cairo, Luxor en (duiken bij) Marsa Alam.

Ik heb twee vragen over de reismogelijkheden:

- wie heeft er ervaring met de reis Cairo-Hurghada (vliegen) en vervolgens met de bus naar Marsa Alam?

- wie heeft er ervaring met de busreis in konvooi van Luxor naar Marsa Alam?

En twee vragen over het verblijf:

- wie heeft er ervaring met het Pyramisa hotel in Cairo en/of Isis hotel in Luxor?

- wie kan er andere goede hotels in het centrum aanraden?

Tot slot een vraag over excursies/uitstapjes:

- is dit ter plaatse te regelen (bijv. gewoon zelf met de taxi naar de piramides?)

Ik ben benieuwd naar de tips. Als ik terug ben kan ik mijn ervaringen met jullie delen!

Groeten,

Caroline

• Carla

Hallo Caroline,

Ik heb geen ervaring over het in konvooi reizen van Luxor naar Marsa Alam maar ik denk niet dat dit veel verschil maakt met het in konvooi reizen van Luxor naar Aswan. Je merkt er niets van dat je in konvooi rijdt. Je vertrekt vanaf een vast gestelde plaats waar ale bussen verzamelen en dan rijden de politiebusjes voor en achter het konvooi.

Je wilt informatie over het Isis hotel in Luxor. Er zijn 2 Isis hotels namelijk het isis hotel aan de corniche en het isis island. Ik neem aan dat je informatie wil over het Isis aan de corniche en daar heb ik gelogeerd en het is een goed hotel. Het zijn bungalowtjes die in een tuin liggen, de meeste hebben uitzicht op de Nijl. Het zwembad ligt ook aan de Nijl en er zijn enkele restaurantjes. Het hotel is gunstig gelegen. Goede plek om te verblijven voor een paar dagen.

Je kunt in Cairo (in heel Egypte) zelf heel goed je excursies regelen.Taxi's brengen je waar je maar wil maar het is belangrijk dat je van te voren afspaken maakt over de prijs zodat je niet later voor verrassingen komt te staan.

Veel plezier

• Caroline

Beste Henk en Carla,

Bedankt voor jullie reacties. Erg fijn! Ik ben lekker aan het puzzelen en verheug me op mijn reis naar het mooie Egypte.

Ma-a-salama,

Caroline

• Minneke

Hoi Caroline,

Wij gaan binnenkort naar Hurghada. Hiervandaan gaan we een uitstapje van 3 dagen naar Cairo maken per vliegtuig. Als je het per bus doet zit je ca. 8 uur in de bus, het is een uurtje vliegen. Je kan het boeken via Egypt air, online. Wij zijn hiervoor ca. 840 EGP kwijt, inclusief alle taxen enzo. Omgerekend is dit nog geen €50,00 per persoon voor een retourtje, wij vinden dit wel meevallen, maar ik kan natuurlijk niet in andermans beurs kijken.

Als je zelf excursies wilt maken, raad ik je aan om een goede reisgids te kopen. Ik heb zelf de Trotter gekocht, staat veel in, incl. richtprijzen voor taxi's, routes, en waar je op moet letten.Ik denk dat een dergelijke reisgids zichzelf wel terugverdiend, doordat je nu richtprijzen van taxi's e.d. weet. Let er wel op dat je een vrij recente gids koop, anders klopt er weinig meer van de prijzen.

Vorig jaar zijn we naar Luxor geweest, met een georganiseerde reis, via een plaatselijk reisburo. Alles was prima voor elkaar, mooi hotel hadden we. Het nadeel hiervan is dat er weinig tijd is om even lekker rond te slenteren. En uiteraard bezoek je papyrusfabriekjes e.d., zaten we niet echt op te wachten.

Daarom gaan we nu zelf. Taxi's kosten weinig ik Cairo, we zoeken zelf uit wat we willen doen, en hoeven ons nergens te haasten. Het hotel boeken we ter plaatse.

Meer kan ik je nog niet vertellen. Veel succes!