visum

• gerardo

In de nieuwste Trottergids 2006 van Egypte staat dat voor het verkrijgen van een visum op het vliegveld twee pasfoto's vereist zijn. Dat verbaast me hogelijk omdat ik vorig jaar een visum kreeg zonder ook maar één pasfoto te overhandigen.Weet iemand of het bericht in Trotter klopt? Bedankt voor de reactie(s).

• monica

Volgens mij is dit alleen maar van toepassing op belgen.

(nee geen belgen mop)

• josschie

Tip

koop je visum op het vliegveld bij de bank dat scheelt je euro"s en wachttijd

• j.van belen

is een visum verplicht want wij hebben gehoord dat als je niet verder gaat dan je resort dat het dan niet nodig is

• Jol

Het visum is verplicht. Ik heb eens gehoord dat het voor Sharm el Sheikh anders is maar over Sharm weet ik weinig. Let wel, als je in de voorwaarden van je reisagent ervoor getekent hebt dat je de visa ter plekke aan de plaatselijke agent moet betalen dan ben je dat verplicht. Check dit bij je reisbureau.

Jol

• micha

beste mensen,

als doorgewinterde egypte-ganger, het volgende,

ga jij naar sinai(sharm) hou rekening met het volgende:

- visum is verplicht, voor sinai gratis(krijg jij zegeltjes in je pas)

- wil jij verder, par example naar luxor,cairo,gizeh,mephis,sakhara e.d. dan haal jij visum op airport van sharm tegen (was vorig jaar nog) 17,5 euros.

embarcation card kan jij invullen in arrivals hal

wen alvast een beetje aan, het is daar druk en chaotisch,douane is ook niet

razandsnel,kortom het kost tijd en geduld, maar optie is ook (ik lees nogal wat

klaagliedjes brieven op deze web side) dat jij thuis blijft en patat eet

meest merkwardige commentaar vind ik dat er geen fricandelen zijn, nou so what!!!

• Frank

Klopt nog steeds 17 Euro kaart in vullen die krijg je al in het vliegtuig.

Voor Sharm el Sheik heb je geen visum nodig maar je kan dan niet naar Ras Mohammed of naar Dahab. Je hebt geen foto nodig je visum is een maand geldig.

Wil je langer blijven moet je naar El Tür

• clair-mary

Voor Jol,

Ik heb ‘n riantrance visa voor 1 jaar maar moet gewoon ’n toeristen visa kopen bij aankomst, klop dit ? Het ander is dat ik zo dadelijk vertrek voor meer dan 3 maanden, en ik heb 'n retour ticket kan ik hier problemen mee krijgen of kan ik omdat ik dat riantrance visa heb gewoon weer via Hurghad het land uit ?

Thanks

• Jol

Hallo Clair Mary.

Ik ben ook niet helemaal zeker maar ik heb een antwoord gezet op Hurghada.prikbord. Ik probeer het nog na te vragen / uit te zoeken, gekke is dat het “bijna” niet te vinden is.

Jol