EL-GOUNA

• ROB

Hallo in Mei gaan wij naar El gouna toe, ben al in Hurghada en Sharm geweest.Nu hoor ik via via dat de mensen in El gouna anders zijn naar de touristen?? Wie is er geweest en verteld me er meer over??

Alvast bedankt

• josschie

ik hoorde van een collega dat er geen/weinig russen in el gouna zijn

• ROB

Nou dat is alvast een pluspunt !!! geen Russen

• Sannie

Hallo Rob,

Ik ben al regelmatig naar El Gouna geweest. Ik voel me daar als vrouw alleen erg veilig. Dat gevoel had ik niet in Hurghada. De mensen zijn vriendelijk maar niet opdringerig. Het is alleen niet het echte Egypte, maar een touristische dorpje. Wel een gezellige haven en down town. Niet zoveel winkels als Hurghada. Heb je nog meer vragen stel ze maar.

Groetjes Sannie.

• ROB

hallo Sannie, alvast bedabkt voor je reactie, wij zijn ook in Hurghada en Sharm geweest, en vooral Hurghada vond ik erg wat de mensen betreft.Maar dat weer houdt ons er niet van om terug te gaan naar Egypte, en wel El-gouna. Ik heb er gehoord dat dus inderdaad de bevolking vriendelijker is.En als er al een paar leuke winkels zijn en het is er veiliger dan is het toch prima.Heb je nog tips?? Alvast bedankt…groet Rob

• Sannie

Hallo Rob,

Je moet dus echt naar de haven gaan. Hier liggen een paar erg mooie boten, zeg maar schepen. Ik weet niet waar je van hou. Dus vertel maar waar je van hou. Het is echt een dorpje waar ik heen ga voor de rust. Je kan ook gerust lekker een kopje thee drinken in de winkeltjes zonder dat er verplichtingen aan verbonden zijn. Ik ga in Maart weer voor twee weken. Als ik zo onbeleeft mag zijn, naar welk hotel ga je.

Groetjes Sannie

• ROB

Hoi Sanne, wij gaan in Mei 10 dgn naar Rihana resort hotel.ja vind het al lekker als de zon schijnt lekker kan zonnen beetje winkelen en misschien iets gaan zien in de omgeving.Zijn naar Luxor geweest toen we in Hurghada zaten.een hele lange tocht maar meer dan de moeite waard hoor.Dus heb je nog tips? we horen het graag.

Groet rob

• Marja

Hoi Rob,

Wij zijn 2 jaar geleden naar Rehana Resort geweest. Was onze eerste ervaring met Egypte en t is ons prima bevallen. Heel fijn resort met heerlijk eten en ontzettend lekkere toetjes. Naderhand nog een aantel keren in Egypte geweest, maar nooit meer zulke lekkere toetjes aangetroffen! Mooie kamers, mooie zwembaden en erg vriendelijk personeel. El Gouna is een heel vriendelijk stadje. De stad is afgesloten dmv een slagboom, met bewaking, dus als je er niets te zoeken hebt, kom je er ook niet in. De stad is eigenlijk ontstaan omdat er toerisme is. Je hebt geen oud gedeelte ofzo, het is niet zo groot, maar gezellig en relaxed. Genoeg winkeltjes om je te vermaken hoor.

Wij hebben daar ook diverse geslaagde excursies gedaan dus als je info wilt dan hoor ik het wel.

Groet,

Marja

• ROB

hALLO mARJA, BEDANKT VOOR JE REACTIE, EN WE KRIJGEN ER STEEDS MEER ZIN IN, OMDAT WE ALLEEN POSITIEVE RECATIE'S LEZEN.GRAAG WILLEN WE WAT TIPS VOOR EXCURSIE'S. ALTIJD WELKOM EN ALVAST BEDANK

GROET ROB

• Sannie

Hallo Rob,

Ik zag dat Marja je het een en ander al heeft verteld. Ik kan het hotel. Ik heb niets dan prettige ervaringen daar. Als er iets is dan kan je bij Annie in het Nederlands te recht en ze helpt je verder. Wat ik kan aanraden is. Als je van rust houd ga dan liggen aan het strand ( lagune ) of aan de sunset pool. Bij het grote zwembad is het animatie team aanwezig.

Wat ik erg leuk vond was het varen met de galatea boot en dan lekker snorkelen en een proef duik als je het wil. Ook de quat ( weet even niet hoe ik het moet schrijven. Ik bedoel zo een klein voertuigje met vier wielen ) safari was erg leuk. Je gaat daan een stukje door het zand en gaat kijken naar de zonsondergang ( dit gaat namelijk heel snel. Daarna rij je in het donker terug.

Groetjes Sandra.