graag advies

• Ineke

Ik hoop dat jullie, Egypte-kenners, me een beetje op weg willen helpen, want ik ga dit jaar voor het eerst naar Egypte. Het belangrijkste is voor mij om de piramides te zien, maar ik wil ook graag b.v. in Hurghada genieten van het strand en snorkelen. Kan ik dan het beste een reis boeken naar Hurghada en in die tijd naar Cairo vliegen of beter een vlucht naar Cairo boeken en van daaruit naar Hurghada gaan ? Ik heb geen zin in zo'n lange busreis, dus ik wil in elk geval vliegen, maar zou graag weten wat een reëele prijs is voor zo'n vlucht en waar en hoe je die het beste kan boeken.

• Mike

Volgens mij is het voordeligste dat je dan met Egypt Air vliegt, omdat dan de binnenlandse vlucht voordeliger is. Maar vraag de prijzen maar eens bij een reisbureau of bij egypt air zelf.

Succes.

Groetjes Linda.

• monica

Hallo Ineke,

Je moet even de zoekfunctie gebruiken op het hurghada prikbord.

Onlangs is daar nog een vraag over geweest.

Er was ook iemand bij die dezelfde vlucht had gemaakt. Lukt het niet dan zal ik kijken of ik die link nog kan vinden.

Ik ben onlangs met een binnenlandse vlucht vanuit cairo naar luxor gevlogen met een zgn. Y ticket. Een enkele vlucht kosten toe iets van 40 euro.

Groetjes,

Monica

• Gipsy

maar ik heb ook gehoord van minimumprijzen van 200 euro retour voor een binnenlandse vlucht Cairo/rode zee. ik neig nog steeds te geloven dat de ticket van Monica de uitzondering is die de regel bevestigd. En als je samenreist met een Egyptenaar (meen me te herinneren dat het toch zo was?) of met iemand die bekend is zal dat toch wel verschil maken met de doorsnee toerist die, in tegenstelling tot de locals, de weg en de taal niet kent.

Toeristen betalen toeristenprijzen en ik geloof (nog steeds) niet dat je uit kunt gaan van de genoemde 40 euro.

Het lijkt me wel zo verstandig om rekening te houden met bovenstaande, dan kan het alleen meevallen.

• Ineke

Dankjewel allemaal voor jullie advies. I

• Minneke

Nog even een reactie. Ik heb via het reisburo gevraagd of we aan konden komen in Cairo, daar een aantal dagen verblijven, dan vliegen naar Hurghada. Vanuit daar weer terug naar Amsterdam vliegen. Het is mogelijk, maar het is erg duur.

We kiezen er voor om in een leuk hotel in Hurghada te verblijven, en bij een plaatselijk Egyptisch reisburo een meerdaagse excursie boeken naar Cairo. Uiteraard kun je dit ook via je reisburo boeken, maar dan ben je veel duurder uit.

Een tijdje geleden hoorde ik van iemand dat een retourtje Cairo ca. €80,00 kost.