hurghada-Cairo per vliegtuig

• Monique31

Komende zomer gaan wij voor de eerste maal naar Egypte. Uiteraard willen we graag naar Cairo. Op internet lees ik enkel maar de mogelijkheid om per bus deze excursie te maken. Kan iemand mij vertellen of je ook per vliegtuig naar Cairo kan per georganiseerde excursie? En ik begrijp dat de kosten hoger zullen liggen maar waar moet ik aan denken?

• Minneke

Dit kan, per bus is inderdaad niet echt ideaal, je zit ca. 8 uur in de bus.

Er zijn binnenlandse vluchten, dan ben je er in ca. een uur. Ik heb iemand horen vertellen dat het ca. €80,00 kost voor een retour.

Je kan via je touroperator dit boeken, of via een plaatselijk reisburo. Deze laatste is aanzienelijk goedkoper.

Wij gaan dit binnenkort doen, dus over een week of vier kan ik je er meer over vertellen.

• Minneke

Aanvulling; We hebben via Egypt Air geboekt, op de site. Voor een retourtje kost dit tussen de 700 en 900 pond, incl. alle toeslagen. (oja, deze prijs is voor 2 personen). Wij waren rond 800 EGP kwijt, omgerekend nog geen €50,00 per persoon.

• Mirjam

Hallo Minneke,

Weet jij inmiddels hoe dat gaat met zo'n binnenlandse vlucht, hoe ver van tevoren moet je bijvoorbeeld aanwezig zijn op het vliegveld? En krijg je gewoon een e-ticket dat je zelf uit moet printen? En ben je verder nog veel geld kwijt aan taxi's/entree e.d.?

Alvast bedankt voor de informatie!!

groet,

Mirjam

• Minneke

Wij hebben via internet geboekt. Via e-mail krijg je snel na je boeking een bevestiging, en tevens de tickets toegestuurd. Die hoef je alleen maar uit te printen.

Ik heb even op de tickets gekeken, je moet ander half uur van te voren aanwezig zijn.Ik meen me te herinneren dat op de site stond dat je er een uur van te voren moet zijn.

Volgens de Trotter reisgids ben je in Cairo ongeveer kwijt; 30 a 40 EGP. Natuurlijk zijn er taxichauffeurs die 100 EGP vragen, trap hier niet in.

Je kan ook met diverse bussen, dit is weer goedkoper.