eerste keer

• Ineke

Dit jaar wil ik voor het eerst naar Egypte. Het belangrijkste is voor mij om de pyramides te bezoeken. Is dit te doen op je eigen houtje i.p.v. een groepsreis te boeken ? Groet, Ineke

• Mike

Beste Ineke,

De piramides bezoeken is heel goed te doen als je bijvoorbeeld een hotel in Cairo boekt. Kijk ook eens bij de reacties bij feb.cairo of typ bij zoeken zelf reizen in en je krijgt diverse antwoorden.

Groetjes Linda.

• Ineke

Dankjewel, Linda. Ik heb nog een vraag aan alle Egypte-kenners: Ik wil graag eerst naar Cairo, daarna een Nijltocht maken en dan met het vliegtuig naar Hurghada. Is dit te doen op eigen gelegenheid en hebben jullie een idee van de prijs voor deze vlucht ? Groet, Ineke

• Gipsy

Persoonlijk zou ik een binnenlandse vlucht nemen van cairo naar het zuiden voor de Nijlcruise en vanuit Luxor met de bus naar Hurghada. Maar je kunt natuurlijk ook met de (nacht)trein van Cairo naar Luxor.

Gebruik de zoekfunctie ff voor de prijzen, laatst is hier besproken dat binnelandse vluchten tegenwoordig steeds minder kosten.

Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan individueel rondtrekken en dat is hier goed te doen. Het grote voordeel is dat je van de gebaande paden af kunt wijken, meer het echte leven meemaakt en niet afhankelijk bent van anderen.

Maar als je toch alleen die toeristische trekpleisters wilt bezoeken die je hier noemt, lijkt me niet veel voordelen bieden om alles op eigen gelegenheid te doen. In dat geval zou ik kiezen voor het gemak en efficientie van een travelagency die ook het (openbaar)vervoer voor je regelt. Je kunt het dan zo laten organiseren als je zelf wilt en hebt niks te maken met een groep of overgeorganiseerde reisleidster met een vol programma waar niet vanaf te wijken valt.