etenswaar meenemen

• marijke

misschien stomme vraag, maar wil ook weten of je vanuit Schiphol etenswaar mee kan nemen, zoaks kaas en worst. (is lekker voor sàvonds op mijn balkon) Marijke

• Anna

Sla de IATA-voorwaarden er eens op na, of vraag bij reisbureau? Misschien dat het wel mag, of als het niet mag dan kán het misschien wel, maar dan zou ik het wel insealen. Egyptische kaas is inderdaad niet te kanen….

• lucy

idd gewoon insealen en op het laatste moment in je koffer doen en gelijk daar in de koelkast doen. Doe dit ook vaak met kaas meenemen naar griekenland, gaat altijd goed.

• marijke

bedankt voor jullie info Lucy en Anna.

Ik neem het gewoon mee en doe het inderdaad insealen.

• Rene

Eeeeeuh, ik wil me dr niet meer mee bemoeien, maar sinds de mond-en klauwzeercrisis, en de vogelgriep, is het ten strengste verboden zaken als kaas ed mee te nemen in het vliegtuig. Op Schiphol zijn ze daar best streng over, althans bij aankomst. Afgelopen december moest mijn tas binnenstebuiten omdat ze het idee hadden dat ik levensmiddelen mee had genomen. Voor het eerst dat ik om die reden gecontroleerd ben. En jawel: zakjes kruiden (gedroogde chili, mjam!).

• lucy

tja, ik heb er geen last meegehad, mijn zusje onlangs (november) ook niet, maar ja, dus niet in je handbagage meenemen, maar in je koffer.

• Rene

En laat het nou mijn ruimbagage zijn die ze wilden checken, niet mijn handbagage….

• lucy

ja, da's wel lullig, als je er zo uitgepikt wordt….

Moest je het inleveren of kreeg je een boete?

• Anna

Mag je geen kruiden meer meenemen (terug naar Nederland) ??

• Egypt

Als je naar Hurghada gaat hoef je echt geen kaas mee te nemen hoor er is hier in de supermarkten nederlandse kaas, old amsterdam en brie te koop waarom zou je het dan mee nemen.