feb. cairo

• huub

hallo mensen ik ga in feb. naar cairo voor de eerste keer. wat is wijsheid om een excursiepakket voor cairo hier te boeken? of om het op eigen gelegenheid te doen?

• Rene

In principe is het goed op eigen gelegenheid te doen, alle bezienswaardigheden zijn binnen pak m beet drie kwartier te bereiken met de taxi. Het Egyptisch Museum is waarschijnlijk te lopen vanaf je hotel, beetje afhankelijk van waar je zit.

Het ‘probleem’ met het zelf doen is dat je moet gaan onderhandelen emt de taxichauffeurs, en dat kan zeker als je er voor de eerste keer bent wel een vervelend zijn.

Mocht je toch kiezen voor een excursiepakket, regel dit dan in Cairo. Er zitten verschillende reisbureautjes die dit aanbieden, vaak biedt het hotel dit ook aan. In de Lonely Planet staan betouwbare adressen.

Maar, om er even op terug te komen, zelf is goed te doen. Taxi naar Gizeh is ongeveer een half uur, max 20 pond (voor toeristen, dan). Vanaf het Egyptisch Museum naar de Bazar op de CItadel zo'n 10 pond. Mocht je naar Dahshur willen (aanrader), dan wordt het een ander verhaal, dan kun je best een taxi voor een dag huren, en een combi maken met bijvoorbeeld Sakkara. Afhankelijk van hoe lang je overal wilt blijven ben je dan schat ik zo'n 200 pond kwijt.

• Carla

Hallo Huub,

Je kunt heel goed met een taxi reizen in de stad. Ikzelf kom 3x per jaar in Cairo en heb dan altijd dezelfde taxichauffeur. Het is een erg betrouwbare man en ik ken hem al z'n 15 jaar en hij heeft mij nooit laten staan en al dat onderhandelen over de prijs is bij hem niet nodig. Hij kent de stad op zijn duimpje en brengt je overal waar je maar naar toe wilt gaan. Ik kan je hem dus aanbevelen als je voor t eerst in Cairo bent. Als je zijn mobiele telefoonnummer wil hebben stuur me dan even een mailtje dan geef ik het aan je door.