Geld?

• jan en jolien

Hallo allemaal

wij gaan 18 januari 2 weken naar egypte(nile travel) , we doen eerst de cruise(ms alexia monte carlo) en gaan daarna naar hurghada(melia pharoah)

Wij hebben alles All Inclusief genomen.

Wie kan mij iets meer vertellen over bv : de pin automaten in Luxor-Hurghada

Hoe werkt het met de fooien?

Kun je geld wisselen aan boord?

Euro , dollar of egyptische pond meenemen?

Ik zal een reactie zeer op prijs stellen?

Groetjes Jan en Jolien

• Anna

In Luxor kun je gewoon pinnen, ik neem aan in Hurghada ook. Egyptische ponden mag je (officieel) niet invoeren, is volgens mij hier bij de banken ook niet te krijgen. Op de airport kun je wisselen. Met euro's of dollars kun je ook goed terecht. Of je aan boord geld kunt wisselen (lijkt me wel) zou ik gewoon even aan Nile Travel vragen, die weten dat ongetwijfeld. T.a.v. fooien kun je met een beetje zoeken op dit forum genoeg info vinden. Wees niet té royaal d.w.z. verpest de markt niet, maar ook niet te knieperig (scheep niemand af met 10 of 20 eurocent alsjeblieft….) houd in gedachten dat fooien nu juist het verschil maken tussen een schamel loontje en het net wat beter hebben. Zorg voor veel 1-, 5- en 10-pond biljetten.

Veel plezier!

• jan en jolien

dank je wel

• monica

Hallo Jan en Jolien,

Egypte is niet achtergebleven wat pin apparaten betreft. Er zijn er zat, zowel in hurghada als in luxor. Vaak staan er ook geldapparaten in de diverse hotels.

Er komen wel ponden uit deze apparaten, dus houd daar aan het einde van je vakantie rekening mee.

Je kan eventueel hier in nederland ook ponden halen, dat is dus wel mogelijk maar echt nodig is dat niet. Zodra je in egypte aankomt kan je meestal al bij de bank wisselen en anders kan je ook nog met euro's (briefpapier) betalen.

Let erop dat je alleen een fooi geeft als er ook inderdaad iets is gedaan.

Egypte is erg arm, maar de meeste willen graag werken voor hun geld. Krijgen ze dan iets extra's omdat ze hun werk goed doen, dan vinden ze dat erg fijn en lopen ze iets harder voor je. Een beetje het principe een heitje voor een karweitje.

Veel plezier daar,

groetjes,

Monica

• Maaike

Kijk maar even voor antwoorden op diverse vragen op onze site. Bij mijn auteursnaam op “info” klikken dan zie je de sitenaam. Wij hebben ook een Nijlcruise gedaan. Op de site staat ons reisverhaal, veel foto's en een grote lijst met tips op alfabetische volgorde.

Veel reisplezier!

• jan en jolien

Hallo Maaike

Danke je voor je reactie , ga je site zeker even bekijken.

Groetjes Jan en Jolien