weet iemand precies hoeveel de binnenvlucht kost cairo-luxor?
en het scheelt ook of je egyptenaar bent of toerist heb ik begrepen?
Hoi Karin,
Je kan bij egyptair binnenlandse tickets boeken en dan moet je vragen naar de zgn Y-tickets. Dit zijn niet verkochte stoelen.
Wij hebben in november 40 euro betaald voor een enkeltje cairo-luxor.
Volgens mij maakt het niets uit of je toerist bent of niet.
Succes en veel plezier daar.
Groetjes,
Monica
Hoi gipsy,
Volgens mij maakt dat niet uit. De prijs van 40 euro gold voor ons, de egyptenaar die met ons meeging betaalde zelfs nog minder, ongeveer 180 pond.
Het schijnt een nieuwe policy te zijn van egyptair om de binnenlandse vluchten goedkoper te maken voor de tourist.
Onlangs werd deze vraag ook gesteld door iemand die van Hurghada naar Luxor wilde vliegen.
Een nederlander die bij een van de duikondernemers werkt heeft toen ook al melding gemaakt van een vrij goedkoop ticket. Dus dit is algemeen en niet incidenteel.
Groetjes,
Monica
Hoi Rene,
De egyptenaren zelf betalen aanzienlijk minder dan de touristen.
Weliswaar is dit niet voor elke egyptenaar weggelegt, maar wel voor degene die met ons meereisde. Mohammed is zo een handy mannetjes die links en rechts wat bijverdiend bij de touristen.
Ik geloof best dat de trein leuk is, maar in dit geval kwam het ons wel goed uit.
De reisduur wordt aanzienlijk verkort en dan heb je meer tijd over in luxor.
Tevens was er iemand van onze groep ziek(buikkrampjes :-)) en dan is een trein niet ideaal.
Vergeet niet dat je bij zo een binnenlandse vlucht geen controle meer hebt bij de douane, dus voordat je het weet sta je al bij de taxi.
Volgende keer (eind oktober - begin november) ga ik weer met mijn vriend richting egypte en waarschijnlijk gaan we dan wel met de trein. Kan ik dat ook eens meemaken.
Groetjes,
Monica
Hallo, Monica!
Als er iemand met buikkrampen bij is, dan is de trein inderdaad niet echt prettig. Alhoewel een goeie immodium en wat ORS wonderen kan doen ;-)
Helemaal met je eens, ik heb verschillende keren noodgedwongen gevlogen tussen Cairo en Luxor (een periode dat groepen toeristen niet meer met de trein mochten vanwege gevaar voor aanslagen), het gaat lekker snel maar het is ook een stuk minder leuk.
Ik druk altijd iedereen op het hart om de tocht per trein te doen, en wel omdat het a. ontzettend mooi is en b. het een geweldig leuke manier is om met Egyptenaren in contact te komen buiten het toeristisch circuit.
Ook de trein is trouwens voor Egyptenaren een stuk goedkoper, volgens mij betalen buitenlanders 2 x zoveel. Kun je nagaan hoe ontzettend weinig (in onze ogen, dat wil ik wel benadrukken) het kost.
Zo te lezen ga je vaker naar Egypte. Leuk land hè?!?!?!
Groet René
Hallo rene,
Ik ben nu 4x in egypte geweest. Mijn vriend al iets van 12x.
De laatste keer verbleven we in een flat in cairo (4x zo groot als onze flats).
Na een week zijn we richting luxor gegaan en verbleven daar op de west bank in Nilevalley. Gewoon lekker in de omgeving rondkijken.
Dit jaar willen we meer plaatsen aan gaan doen en dus ook meer objecten bekijken.
Dat zal ongeveer okt/nov worden. Lekker dagtemperatuurtje en je hoeft dan die airco niet aan te zetten.
Voorlopig ben ik in egypte niet uitgekeken.
Dus ik heb nog wat voor de boeg.
Groetjes,
Monica
Goh, jullie zijn dus net als ik echte Egyptofielen….. Ge-wel-dig land, in 1992 ben ik er voor het eerst geweest en het was meteen raak. Sindsdien heb ik er in totaal een jaar of twee gewerkt als reisbegeleider van Djoser, en daarna nog tallloze malen zelf, voor Rosetta en met mjn eigen (mini) reisbureautje geweest.
Een paar jaar geleden de Westelijke Woestijn gedaan, fantastisch. Siwa, ook fabeltastisch mooi. Etcetera etcetera.
November is perfect, precies de goeie temperatuur en vooral geen last van de Khamsien.
Succes met plannen en alvast veel plezier bij het volgende bezoek aan Egypte!
Groet René
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?