Sharm el sheik !!

• Jorinda

ik weet niet of dit onderwerp al eens een keer geweest is maar kon het zo gauw niet vinden.

Mijn vraag is : wij zijn in overweging om komend jaar naar sharm el sheik te gaan

maar nu horen we verschillende verhalen betreft de veiligheid als toerist daar.

de een zegt :daar moet je niet wezen, het is buiten je resort te gevaarlijk om daar te lopen.

de ander zegt : je kunt er prima buiten je resort lopen.

Nou hoop ik dat er hier mensen zijn die me dit eerlijk kunnen vertellen !!!!!

alvast bedankt !

• Marianne

Wij komen er 2 keer per jaar niks aan de hand.

gewoon gaan en geniet van je vakantie oo wij gaan weer in Maart,kan bijna niet wachten.

• lucy

Wij zijn dit jaar voor het eerst in Sharm geweest, eind maart tot begin april. Het is zo goed bevallen dat we over 2 maanden weer gaan. Ivm het mooie weer, de prachtige rode zee en de woestijn.

Het is wel een cultuurshock, daar aan te komen. Het is een ander land, dan de landen in Europa.Op straat kun je hartstikke veilig lopen, maar je wordt wel door veel mensen aangesproken, aangeklampt of je hun winkel wil bekijken, iets voor hun op wil schrijven etc etc. Maar het went snel en je kunt ze goed afwimpelen.

Ik heb er absoluut geen onveilig gevoel gekregen. Het is wel een mannencultuur, je ziet vrijwel geen egyptische vrouwen, die zitten in Cairo.

• Frank

Het is inderdaad mannen cultuur als vrouw vrij wild maar goed dat ben je in elk land,

Wat zou er hier onveilig zijn ze overvallen je in Amsterdam ook en in London blazen ook de boel op. Woon hier en kan je zeggen prima land gaan.