ff voorstellen

• Colinda

Ik zal me ff voorstellen, 'k ben namelijk nieuw op dit Prikbord.

Heb al wel een tijdje meegelezen, maar nooit iets geplaatst.

Nou ja, Ik ben dus Colinda, 22 en ik woon in Hurghada.

Heerlijke plek om te leven, het bevalt me prima, en ik geloof niet dat ik ooit nog terug wil naar Nederland.

Ben hier nu 10 maanden, of eigenlijk bijna 11. Dat is nog niet zo lang, maar heb al meer als genoeg beleefd, getrouwd, gescheiden, 3 banen achter m'n kiezen en ik ken de stad inmiddels redelijk binnenstebuiten.

Maar het enigste wat ik eigenlijk mis hier, is Nederlands contact. Ik leef volledig in het engels, en heb soms echt moeilijk om Nederlands te spreken. Op mijn werk gaat alles in het engels, en al mijn vrienden zijn Egyptisch, of Engels.

Momenteel werk ik als Makelaar, ik verkoop appartementen en villa's. En vind het heerlijk om te doen, niet de hele dag op kantoor, maar ook panden bezoeken.

Tja, dat is het denk ik voor nu wel, althans voor zover ik nu zie.

Ik kan er alleen nog aan toevoegen, mochten er mensen op vakantie deze kant op komen, stuur me ff een mailtje. Ik heb namelijk een enveloppe met kerstgroeten die ik graag naar Nederland zou sturen. (voor de kerst).

Maar ook als je vragen hebt over wat hier te beleven is, of je wilt meer zien dat het toeristiche plaatje.

Wie weet tot ziens

Marsalama

Colinda

• marianne jansen

hallo colinda, ook ik ben nieuw hier op het prikbord. Ik heet marianne jansen en ben 50 jaar ,wel wat ouder dan jou he, Ik zat vaak op de site van Isla Margarita daar gingen wij al een paar jaar naar toe maar nu eens wat anders. Ben heel nieuwsgierig hoe het bij jullie is. Voor je kerstkaarten kom ik te laathelaas anders had ik ze wel meegenomen. wij komen 16 jan. naar hurghada .kun je mij vertellen wat het weer dan is?Misschien tot ziens

marianne

• Colinda

Hoi Marianne,

Leuk dat je dit keer Egypte gaat proberen, Ik ben er helemaal van overtuigd dat het je gaat bevallen. Het is een heerlijke plek. Je kunt hier zoveel verschillende dingen zien en doen.

Het is een land van extremen. Aan de ene kant (van je hotel) heb je de zee, aan de andere kant heb je de woestijn. In je hotel zul je luxe zien en welvaart vinden, buiten je hotel is ook zeker armoede te zien krijgen. Maar ik ga je niet alles verklappen, je zult het allemaal zelf wel gaan zien.

Ik zal je wel wat over het weer vertellen. In Januari is het gedurende de dag heerlijk weer, mooie blauwe lucht. In de zon zul je aan een korte broek genoeg hebben, in de schaduw is dat wel anders, het kan soms een beetje fris zijn. Maar voor de avonden raad ik je echt aan om een lange broek en een vest mee te nemen, want het koelt heel snel af. En de avonden beginnen hier vroeg, het is hier momenteel om 6 uur donker. En dat zal in Januari nog wat eerder zijn.

Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik hier op 26 Januari aankwam (om me hier te vestigen.) En ik stapte vol goede moed, zonder jas, uit het vliegtuig. Ik kwam denk ik rond een uur of half zes aan, het was al donker. En ik heb toch maar weer snel mijn jas aangetrokken. En ik vond het maar niets, ik kwam uit Nederland waar het op dat moment echt koud was, ik kom in Egypte en ik droeg dezelfde jas. Terwijl ik verdorie naar Egypte verhuist was, het land waar het ‘altijd’ warm is.

Maargoed, ik geloof dat ik wel weer genoeg ge-ouwehoerd heb, ik ga er weer ff een eindje aan breien.

Ik zal maar zeggen, veel plezier met aftellen, want de voorpret is zeker zo leuk als de vakantie zelf. Aarzel alsjeblieft niet om me te mailen als je vragen hebt, of als je iets bijzonders wilt zien wat de toeroperator niet aanbiedt. Ik zal het met liefde proberen te regelen.

Wie weet zien we elkaar wel.

Ciao ciao

Colinda

• marianne jansen

bedankt voor het reageren ,ik ben zeer benieuwd naar egypte maar ook naar het hotel,kan je mij ook zeggen of het aan het strand ligt en wat voor hotel het is?Wij hebben via internet geboekt en dan zie je wel wat plaatjes maar jij kan ons misschien iets meer vertellen .Is er ook een markt zo ja op welke dag is dat?En de laatste vraag ,hoeveel staat de euro met jullie geld ik heb geen idee,kan je daar ook gewoon pinnen of is dat gevaarlijk.haha dat waren de vragen Ik hoor graag van je

groetjes uit het natte nederland marianne

• Colinda

Hoi Marianne,

Allereerst sorry voor de late reactie,

Ik zal er ff voor gaan zitten om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Je vraagt me naar jullie hotel, maar ik weet niet welk hotel je geboekt hebt,

Ik kan je wel zeggen dat het overgrote deel wel een strand heeft, zeker als je via een goed reisbureau of reissite geboekt hebt. Hurghada is een stad die relatief niet zo heel groot is, maar vooral erg lang, Het is volledig langs de kustlijn gebouwd, dus je kunt je wel indenken dat er veel stranden zijn. Maar als je me de naam van je hotel kunt geven kan ik het waarschijnlijk zo zeggen en anders kan ik ff op onderzoek uit gaan.

De markt, we hebben hier een markt die elke dag van de week open is, zelfs!! op vrijdag (vrijdag is hier de wat in Nederland de zondag is). Ik heb het nu over de voedsel markt, daar kopen de locals alles wat ze nodig hebben. Dit is niet echt een plek om als toerist heen te gaan. Ikzelf houd er niet van om er heen te gaan.

Het is enorm druk, chaotisch, luidruchtig en naar Nederlandse maatstaven vies.

Maar, als je het wilt zien ben ik wel bereid om je er mee naar toe te nemen. Dan vraag ik mijn man om ook mee te gaan, want Arabisch is wel een must daar. Mensen spreken daar echt geen woord engels.

Maar wat wel erg lekker is, is het sap wat je daar kunt kopen, is gemaakt van geperst suikerriet. HEERLIJK!! En er zijn nog een aantal sappen die wel erg lekker zijn. Denk er maar ff over na, en laat het me weten.

Geld, Je kunt hier veilig pinnen, dat is geen enkel probleem, het enigste is dat je wel pinkosten moet betalen voor het feit dat je in het buitenland pint, maar dat is gewoon denk ik. Oh en je pas moet natuurlijk wel een internationaal zijn.

En de Euro op dit moment is ongeveer 7 Pond, ONGEVEER uiteraard kan ik je geen precieze getallen noemen.

Nou ja, dat was het dan al weer voor de vragen, ik hoop dat de antwoorden bevredigend zijn, anders hoor ik het wel

groetjes en wie weet tot zien.

Colinda

• filia

hey colinda,leuk dat je ook in hurghada woont!ik ben er net van terug heb daar een goede vriendin wonen,die woont in dahar en jij!wij spendeerde onze avondjes bij alibaba in sakala,ken je dat?ik mis het onwijs zou er zo willen wonen heerlijk.zelf woon ik in griekenland al 14jaar ook heel leuk,maar egypte trekt me meer.als je nog een leuk baantja weet voor me vriendin laat het even weten,ze is hard op zoek.nou groetjes van mijxx

• monique van gerwen

Hoi Colinda,

Ik had al eind december een e-mail gestuurd maar denk dat deze niet aangekomen is. Ik ben Monique, 41 jaar dus wel wat ouder, maar misschien vindt je het toch wel leuk om contact op te nemen. Woon sinds juni in Hurghada en mis ook het contact met Nederlanders. Ben net weer terug vanuit Nederland, ik heb 1 maand op een kerstmarkt in Duitsland gewerkt en de kerst daarna thuis is in Nedrland gevierd. Ben nu eigenlijk op zoek naar werk, misschien kun jij me wel helpen of weet je misschien iets.

Hoop iets van je te horen.

Monique