Beste lalli, je hebt van doen met een zigeunerin. alhoewel dat niet zoveel uitmaakt hoor.
Het lijkt idd heel simpel: je bedoelingen zijn goed; er zijn vele mensen in Egypte die je blij kunt maken met zo'n auto, dus dat zou zo geregeld moeten zijn.
Maar de werkelijkheid is niet altijd zo simpel als het lijkt. Zeker niet in dit soort landen, waar eea toch wat anders geregeld is dan hier in het westen.
Ik heb nog ff navraag gedaan voor je bij een bevriende Egyptenaar, waarvan ik wist dat hij ook bezig is geweest om zijn hele goede auto bij zijn familie in Egypte te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken: het is niet gelukt zonder dat het handen vol geld, veel tijd en ergernissen kost aan allerlei belastingen, papieren, zegeltjes, stempeltjes, corruptie, steekpenningen en nog veel meer.
En hier betrof het dus Egyptenaren, die ook nog eens heel goed weten hoe eea geregeld is (of beter gezegd: ongeregeld) in hun eigen land.
Dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het in Egypte geen probleem zou zijn om een auto in te voeren.
Maar als jij hebt gehoord dat er recentelijk eea veranderd zou zijn, is dat misschien een nieuw uitgangspunt voor je.
Maar goed, als jij de onderneming daadwerkelijk uit gaat voeren, zal dat wel een schitterende ervaring en verhaal opleveren. Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt, dus als je het wilt delen…………..