Overhalen

• John en Lyan

Hallo,

Februari dit jaar ben ik met mijn vader, moeder, broer en zusje naar Egypte op vakantie geweest. Ik vond het erg leuk.

We zitten te twijfelen om volgend jaar weer te gaan.

Als het aan mij ligt gaan we wel maar mijn ouders zitten nogal te twijfelen.

Ze vinden het een boel geld en volgens mijn vader heeft hij alles al gezien.

Dit is niet waar want we zijn een week in Luxor geweest en hebben dus lang nog niet alles gezien.

Mijn vraag is nu:

Wat moet ik doen om mijn ouders over te halen om volgend jaar weer te gaan???

Groetjes Lysanne

• rene

wat hebben ze onder water al gezien?

• Jol

Hoi Lysanne,

Wat een leuke vraag. Ik ken je leeftijd niet en die van je ouders ook niet, tevens je interesse niet maar er is zoveel te zien in Egypte. Wat dacht je van de woestijn?, de Rode Zee schatten? De piramides in Cairo? Alle excursies zijn mogelijk vanuit Hurghada of Cairo. Minicruises, monumenten bekijken, snorkelen, duikje proberen.

Kortom: voor ieder wat wils.

Succes Jol

• Gipsy

iemand overhalen zou ik zeker nooit doen. jullie zijn in luxor geweest, blijkbaar hebben jullie daar veel gezien en hebben dus ‘geproefd’' van de sfeer en cultuur. Ieder weet dan voor zich of dit voor hem/haar de ideale vakantie is en of het land aanspreekt. En dat is voor ieder persoonlijk.

Maar het is natuurlijk niet zo dat je ‘alles’ hebt gezien als je een weekje in Luxor bent geweest.

je zult eerst moeten weten wat de reden van de twijfels van je ouders is, voor iemand deze weg kan halen.

het lijkt me toch prettiger voor het hele gezelschap dat iedereen achter de bestemming staat en plezier beleefd aan de vakantie. Het lijkt me niet leuk om met iemand op vakantie te gaan die alleen maar meegaat omdat hij/zij ‘overgehaald’ is!

• John en Lyan

Allemaal bedankt voor jullie reactie!!!