Paspoort geldig 6 maanden na terugkomst

• Marieke

Hallo, op alle websites staat dat je paspoort na vertrek uit Egypte nog 6 maanden geldig moet zijn. Is dit echt een onwrikbare regel? Wie weet er wat er gebeurt als je paspoort minder lang dan 6 maanden geldig is a terugkeer? Mag je dan Egypte niet in?

Alvast bedankt!

• rene

Volgens mij is het: 6 mnd geldig bij uitgifte van het visum, dus bij aankomst. En ga er maar van uit dat die regel onwrikbaar is. Zo is de wet, en als je daar niet aan kunt voldoen ben je dus strafbaar. Mar als je het helemaal zeker wilt weten: bel het consulaat.

• Petr°

Ja gezellig! Probeer eens iemand bij de ambassade te pakken te krijgen…

• Jol

Welke ambassade bedoel je? In NL verleng je je paspoort toch bij je gemeente? Ik heb mijn paspoort pas verlengt bij de ambassade in Cairo, ook vanwege de 6 mnd regeling. De NL ambassade is iedere ochtend open voor verlenging paspoort-aanvragen.

Het probleem waren echter de pasfoto,s daar ben ik 3 maal voor teruggemoeten.

Jol

• Petr°

Het was een sarcastische opmerking, naar aanleiding van telefonische ervaringen met de NL ambassade in Cairo. Probeer eerst eens langs die telefoniste te komen.

Ik heb gehoord dat ze een bijnaam heeft : The witch of the embassy…

• rene

Je bent niet de enige met dat probleem, Jol. Bij mij was de achtergrond niet grijs genoeg.

• rene

maar ik bedoelde het egyptisch consulaat….. misschien is dat trouwens nog wel erger: ambtenaren met een inch'allah-mentaliteit.

• Marian 1

Het paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn op de DAG VAN TERUGKOMST!!!!

• rene

Nee, op de datum dat het visum wordt uitgegeven. Met het visum kun je nl. 1 keer maximaal 3 mnd binnen 6 mnd egypte in. Als bij terugkomst zou gelden, zou je dus met een verlopen paspoort daar kunnen zitten.