Donderdag ga ik een Nijlcruise doen en ik vroeg me af welek kleding je kunt dragen als je excursies doet.
Mogen mannen in een korte broek?
En hoe zit het bij de dames?
Hoi Jos,
Ben helaas al weer 4 weken terug van een fantastische rondreis door Egype, waaronder ook een nilecruise. Qua kleding mag je als man gerust een korte broek dragen, mits hij niet té kort is. Voor vrouwen geldt hetzelfde… ik heb zelf tijdens de excursies alleen maar korte broeken gedragen en mouwloze truitjes, maar ook hier geldt, niet te bloot! Althans, als je als vrouw de prikkende ogen van de egyptenaren wilt vermijden. Rokjes zou ik als vrouw zijnde dan ook maar even in de kast laten hangen. Verder is een petje op je hoofd noodzakelijk om de warme zon tegen te houden…. Neem in ieder geval genoeg kleding mee of een tube wasmiddel! Tijdens onze reis kwam de temperatuur uit boven de 50 graden, wat betekent dat je erg veel zweet…. en dus is genoeg schone kleding een must!
Alvast een heeeele fijne vakantie! Komt vast helemaal goed.
Groetjes Esther
Beste Jos,
Tijdens de nijlcruise en de bijbehorende excursies, kun je aandoen wat jij prettig vind. Natuurlijk niet topless. Maar gewoon een korte broek en T-shirt is geen probleem. Mocht je ergens anders een Moskee gaan bezoeken, dan moeten de knieen en schouders bedekt zijn en bij vrouwen het haar. Maar bij bezoek aan de tempels is dit geen enkel probleem. Egyptenaren zijn aardig wat toeristen gewend. Houd er echter wel rekening mee, dat je als vrouw aardig wat (ongewenste?) aandacht van mannen krijgt als je sexy gekleed gaat. Maar gewoon in korte broek (tot knie-hoogte ongeveer) en een T-shirt is geen enkel probleem.
Ga je naar wat afgelegen plaatsen dan is het verstandiger, zeker als vrouw, om de benen en schouders bedekt te hebben. (T-shirt en afritsbroek is voldoende). Maar deze plaatsen zul je niet tijdens de Nijlcruise aandoen.
Ook in de zwembaden, kun je gewoon in badkleding, ga ook hier echter niet topless. Dat is echt ongepast.
Verder: Geniet van de Egyptische cultuur. Zeg gerust: No, Thank you. En als ze toch aandringen, dan gewoon negeren. Dit klinkt heel onbeleefd, maar daar moet je even aan wennen. Het is meestal niet vervelend bedoeld, maar een manier om aan de kost te komen.
Veel plezier.
Groetjes Linda.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?