ramadan in Egypte

• Maria

Volgende week zaterdag vliegen we naar Egypte. Nu las ik net dat die dag de ramadan start. Ik weet dat er dan door de mensen die daaraan meedoen niet mag worden gegeten, gedronken en gerookt tussen zonsopgang en zonsondergang. Maar zijn er ook zaken waar ik rekening mee moet houden of iets van ga merken? En is de startdag van de ramadan ook een officiele feestdag waarop allerlei bedrijven gesloten zijn?

Maria

• Gipsy

ligt er een beetje aan wat je bestemming is in egypte en wat je gaat doen. In de badplaatsen en toeristenoorden zul je weinig tot niets merken van de ramadan als je dat niet wilt en er zeker geen last van hebben.

Er is veel geschreven over dit onderwerp, gebruik de zoekfunctie met alle data.

• Linda

Jij als toerist zal er weinig van merken. Wel is het zo fatsoenlijk om er wel even rekening mee te houden dat het ramadan is en bijvoorbeeld niet midden op straat uitgebreid een broodje te verorberen.

Het kan zo zijn dat de winkels wat meer dicht zijn. En dat het 's avonds op straat een stuk drukker is dan normaal.

Maar de restaurants zijn gewoon open en je gids zal je er zeker naar toe leiden.

Veel plezier.

Groetjes Linda.

• Maaike1

Wij zijn vorig jaar tijdens de Ramadan in Egypte geweest en hebben er echt nauwelijks iets van gemerkt. Het is dat we het van te voren wisten anders hadden we het misschien niet eens gemerkt.