Papyrus bewaren

• edwinb

Een vraagje:

Ik heb 3 weken terug tijdens mijn vakantie in Egypte een papyrus schilderij gekocht. Weet iemand of ik deze voor lange tijd opgerold in een koker kan laten zitten? (2 jaar)

Of is hij dan helemaal verteerd als ik hem eruit haal.

groeten Edwin

• paulina

als het echte papyrus is dan wel, is het goedkoop bananeblad, dan is het binnen een paar jaar verkruimeld

• gamil

Hoe komen jullie toch aan bananenblad. Dat bestaat helemaal niet dat zijn verkooppraatjes. Bananenblad kan je niet bewerken

• Wilma V.

Leg eens uit a.u.b.

• esther

Oke… ik kom net terug van een bezoekje aan een papyrus fabriek… als je een echte hebt gekocht… (let op…. er worden heeeeeeeeel veel neppe verkocht!) kun je hem, volgens de man van de fabriek, onbeperkt bewaren in de koker! In het egyptisch museum ligt nog Papyrus van meer dan 1000 jaar oud… dus dat geeft aan dat het lang houdbaar is! Enne…. het is echt geen bananenblad, maar een plant die langs de oevers van de nijl groeien!

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes esther

• gamil

Nep??? Bestaat echt niet. Is echt een verkoop praatje alle papayrussen komen van dezelde plant. Groeit langs de oever van de Nijl. Bananenblad kan je echt niet zo groot drogen en verrot gewoon.

• edwinb

Maar je ziet toch duidelijk verschil tussen de papyrus die je in een museum koopt, of die waar al die kleine ventjes op straat mee lopen!! Hoe verklaar je dat dan?

• MCM

Uiteraard is hier ook verschil,je hebt hand en machine gemaakte en dat ook met beschilderen.