visum

• Marian 1

Klopt het dat als je niet gaat duiken,dat je geen visum hoeft te kopen op het vliegveld.

Mijn dochter kon zo door,na geantwoord te hebben,niet te gaan duiken.

• Jippie

Duiken heeft niets te maken met een visum….. het gaat erom WAAR je allemaal naartoe gaat.

Als je alleen maar op je resort blijft is een klein visum voldoende.

Echter als er wat gebeurt en je moet met spoed naar huis moet je eventueel via Cairo vliegen, dan heb je toch een groot visum nodig.

• Marian 1

Nee het gaat erom helemaal GEEN visum,dus geen stempel,betaald enz.

• Jippie

Als je door de douane gaat krijg je altijd een stempel = klein visum als je geen grote betaald hebt….

• Marian 1

nee ,niet ALTIJD een stempel dus,vandaar mijn vraag,geen stempel helemaal niets en moest ook niets betalen,vandaar mijn vraag klopt dit??

Is dit iets nieuws,of wat??

• Jol

huh, ik begrijp je niet. Als je naar Hurghada komt moet je altijd en visum hebben of kopen. Altijd!!

Jol

• Marian 1

nee dat is het nu juist,hun zijn vorige week aangekomen en hoefden GEEN visum te kopen en ook geen stempel.Ze vroegen aan de groep mensen of ze van plan waren om te duiken ,diegene die gingen duiken moesten een visum en de rest hoefde HELEMAAL NIETS.

• Marian 1

Ze landen in Sharm el Sheik

• MCM

Als ze zich zorgen maken hoe het land uit te komen zonder visum,hadden ze er op moeten staan,dat ze er een kregen! Iedereen weet dat een visum verplicht is in Egypte, tenzij je een verbljfsvergunning of getrouwd met een egyptenaar,maar dan nog krijg je ALTIJD een stempel.

• Jol

Sharm el Shiekh is een ander verhaal. Hoe dat zit weet ik niet precies. Ik geloof als je daar op het resort blijft dat je dan geen visum hoeft. Maar er zin op het Sharm forum genoeg mensen die dat weten.

Ik woon nu 8 jaar in Hurghada en visum is hier altijd verplicht.

Jol