excursies

• Gea en Rick

Hoi, hoi,

Op 19 augustus gaan wij ( Rick en Gea ) 16 dagen naar het Grand Plaza in Hurghada. Die dagen gaan we gebruiken om heerlijk te relaxen, maar ook om wat van Egypte te zien. We willen excursies gaan maken naar o.a Luxor en Cairo. Wie kan ons wat info geven over goede reisorganisaties in Hurghada die voor een zacht prijsje je naar die plaatsen brengen? We hebben gehoord dat daar boeken veel goedkoper is,maar heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, waar kun je het beste boeken en waar absoluut niet?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rick en Gea

• Miranda

Hoi!

Wij zijn 2 jaar geleden met een excursie naar Luxor meegeweest vanuit Hurgada.

Dit hebben we ter plekke in het hotel (Hilton resort) kunnen regelen inclusief betaling en werden bij het hotel opgehaald. Prijs weet ik niet meer.

In het hotel lagen mappen vol met excursie informatie in alle talen zo'n beetje.

Misschien wel handig om dat in het begin van de vakantie door te nemen en te regelen.

Hou er rekening mee dat Luxor zo'n 4,5 uur rijden is vanaf Hurgada inclusief stop om bij de collonne aan te sluiten, dus je moet vroeg vertrekken en bent er laat weer.

Ik kan me herinneren dat we Cairo niet hebben gedaan omdat die excursie niet mogelijk was zonder overnachting in Cairo i.v.m. de grote afstand!

Luxor vonden we in ieder geval wel erg de moeite waard!

Wel heel erg warm gehad omdat je daar geen zee-briesje hebt dus denk eraan dat je iets beschermends meeneemt tegen de zon want je loopt soms stukken in de volle, hete zon!

• Gea en Rick

Dank je wel voor de info! Nog maar een paar dagen en dan heerlijk genieten!

• Miranda

Nou, alvast een HELE FIJNE vakantie!!